تبیان، دستیار زندگی
به یاد داشته باشید که آموزش های آنلاین زاییده گسترش فناوری ها هستند. حرکت دادن آموزش به سمت دنیای واقعی موجب پیشرفت هر چه بیشتر آن شده و همین امر تلاش افراد را بالا برده و تعاملات افزایش می یابد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 فناوری فعال که موضوع داغ آموزش در سال 2017 هستند (2)

به یاد داشته باشید که آموزش های آنلاین زاییده گسترش فناوری ها هستند. حرکت دادن آموزش به سمت دنیای واقعی موجب پیشرفت هر چه بیشتر آن شده و همین امر تلاش افراد را بالا برده و تعاملات افزایش می یابد...

مطمئنا آموزشی که در زندگی افراد نمود داشته باشد، کارآمد و اثربخش بوده و مهارت افراد را با کیفیت بالایی به کار می گیرد. در حقیقت آموزش می بایست به گونه ای طراحی شود تا موجب صعود افراد از دانش و فهم به مرحله تحلیل و ترکیب و ارزیابی گردد.

5 فناوری فعال که موضوع داغ آموزش در سال 2017 هستند (2)

ما در اطراف خود شاهد یادگیری های دیجیتالی بسیاری هستیم. دیدن این نوع یادگیری به ما نشان می دهد که آموزش و استفاده از محتوا در مسیر جدید قرار گرفته است و به نوعی یک الگویی جدید برای استفاده از گوشی های هوشمند محسوب می شود. افراد انتظار دارند تا محتوایی که به آن ها ارائه می شود کوتاه، مختصر و شخصی بوده و متعهد به اهداف یادگیری آن ها باشد.

در قسمت قبل (لطفا لینک بخش 1 همین مطلب قرار داده شود) بیان کردیم که نیاز به محتواهایی در قالب Micro learning و مبتنی بر موبایل بیش از قبل احساس می شود چرا که افراد به دنبال آموزشی هستند که در هر منطقه ای بتوانند از آن بهره برند. محتوای آموزش باید به گونه ای طراحی شود که اکثر سیستم عامل ها و تلفن های هوشمند قادر به پشتیبانی از آن ها باشند. به عبارتی محتوا می بایست آغشته با فناوری های نوین باشد.

3) ظهور آموزش در دنیای واقعی

به غیر از ساخت آموزشی که جذاب و سرگرم کننده باشد نیاز داریم تا یادگیری دیجیتال را از کمد خارج کنیم! (از ارائه آموزش که فقط در سیستم های مدیریت آموزش و در کلاس درس اتفاق می افتد فاصله بگیریم) و آن ها را هر چه بیشتر به دنیای واقعی نزدیک کنیم به طوری که بتوان به راحتی به آنها دسترسی داشت. واقعیت افزوده شده که (Augmented Reality) نام دارد در حقیقت توانایی است برای بستن شکاف زیرساخت ها و افزایش تاثیرگذاری در سازمان ها. این امکان به کاربران این توانایی را می دهد تا به آنچه که مورد نیازشان است، دسترسی داشته باشند. در حال حاضر سازمان ها و شرکت ها از تکولوژی AR برای افزایش اثربخشی در فروش، آموزش مشتریان و ایجاد فراخوان های تجاری استفاده می کنند. ما انتظار داریم که شاهد استفاده از AR های مختلف در بخش های گوناگون آن هم در آینده ای نه چندان دور باشیم. (اتفاقی که بتوانیم آموزش را به سمت دنیای واقعی حرکت دهیم.)

4) موفقیت بازی سازی

بازی سازی ثابت کرده است که یک استراتژی بسیار عالی برای تعامل بین کاربران و فراگیران است. اکثریت قریب به اتفاق تیم های یادگیری بازی سازی را به عنوان یک جز از استراتژی یادگیری دیجیتالی خود به کار می برند.

فراگیران زمان قابل توجهی را برای محتوای آموزشی ای صرف می کنند که از تکنیک های بازی سازی در آن استفاده شده است. این امر نشان می دهد که بازی نقش بزرگ و اساسی در فرایند یادگیری جهانی دارد. اگر چه تکنولوژی مذکور (بازی سازی) روزهای اول زندگی خود را سپری می کند، انتظار می رود استفاده از این شیوه باعث رشد فرآیند آموزش در سال های آتی شود.

فراگیران زمان قابل توجهی را برای محتوای آموزشی صرف می کنند که از تکنیک های بازی سازی در آن ها استفاده شده است. این موضوع نشان می دهد که بازی نقش بزرگ و اساسی در فرایند یادگیری جهانی دارد. اگر چه تکنولوژی مذکور (بازی سازی) روزهای اول زندگی خود را سپری می کند، انتظار می رود استفاده از این شیوه راه حل های جالب و مهمی را برای یادگیری به همراه داشته و باعث رشد فرآیند آموزش در سال های آتی شود. 5) افزایش نقش مشارکت در یادگیری های اجتماعی

5) افزایش نقش مشارکت در یادگیری های اجتماعی

مشارکت و تعامل درحال تبدیل شدن به یک ابزار اساسی برای متعهد کردن افراد به کارشان، فعال کردن دقت تصمیم گیری و به دست آوردن نتایج کسب وکار بهتر است. در این راه شبکه های مشارکتی به منظور دستیابی به اهداف کسب و کار در زمان کوتاه تر و کاهش هزینه های سازمان می توانند کمک کننده باشند. این روند از طریق تعامل بین کارکنان و شناخت رابطه آنها با یکدیگر انجام می گیرد.

برای یادگیری های اجتماعی، بازی ها نقش روشنی را ایفا می کنند و سبب گسترش فناوری های مدرن در سازمان ها می گردد (افزایش همکاری، افزایش یادگیری را به دنبال دارد!).

5 فناوری فعال که موضوع داغ آموزش در سال 2017 هستند (2)

درحالی که به نظر می رسد جهان پیش روی ما پر از فرصت های جدید است می تواند دنیای نگران کننده ای در آینده رقم زند چرا که تغییرات بسیاری را هر روزه نمایان می کند. شرکت های موفق همواره از واقعیت های جدید با آغوش باز استقبال می کنند و پهلو به پهلوی این تغییرات حرکت می کنند. سوالی که در اینجا می توان مطرح کرد بر این مضمون استوار است که آیا شرکت ها می توانند نسبت به مهارت کارکنان و به روز بودن آن ها اطمینان حاصل کنند و با این روند همگام شوند؟

منابع:

5 Technology-Enabled Learning Trends In 2017" Suman Basu"

www.elearningindustry.com

2015 Instructional Design Trends Compass: Calling IDs to Action

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی