تبیان، دستیار زندگی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: صنعت گران صنایع دستی قول وعده داده اند که کارگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی در ایام نوروز باز باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازار زنجان در ایام نوروز باز است

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تاکید کرد: صنعت‌گران صنایع‌دستی قول وعده داده‌اند که کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز باز باشد.

بخش گردشگری تبیان

بازار زنجان در ایام نوروز باز است

به گزارش تبیان از ایسنا؛ محمود علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه سال گذشته استقبال صنعت‌گران صنایع‌دستی در باز بودن فروشگاه‌های خود بی‌نظیر بود، گفت: امسال نیز صنعتگران وعده داده‌اند که کارگاه‌ها و فروشگاه‌ها باز باشد و گردشگران به راحتی بتوانند نسبت به خرید سوغاتی اقدام کنند.

وی افزود: باز بودن سایر مغازه‌ها در بازار زنجان بستگی به همت انجمن بازار و اتحادیه‌ها دارد ولی اتحادیه چاقو و مس وعده داده‌اند که فروشگاه‌های صنایع‌دستی از اول فروردین‌ماه باز باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته با برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در نقاط مختلف شهر اتحادیه‌ها اعتراض می‌کردند که این اقدام سبب می‌شود که باز بودن فروشگاه‌ها بی‌فایده باشد و گردشگران کمتری از داخل بازار و راسته فعالان صنایع‌دستی بازدید کنند. به همین جهت امسال در ایام نوروز در شهر زنجان فقط بازارچه صنایع‌دستی فعال بوده و نمایشگاهی در سایر نقاط شهر برپا نخواهد شد، زیرا معتقدیم با فعال بودن 300 فروشگاه صنایع‌دستی که در شهر زنجان فعال هستند خلائی برای خرید گردشگران وجود نخواهد داشت.

علی‌محمدی در خصوص بازارچه صنایع‌دستی زنجان اظهار کرد: وجود بازارچه صنایع‌دستی در کنار رختشویخانه، سبب افزایش ماندگاری گردشگر شده و زمان حضور گردشگران را که پیش از این 30 دقیقه بود تا سه ساعت افزایش دهد. پیش از این گردشگران با حضور در رختشویخانه و بازدید از کل بنا و چند غرفه صنایع‌دستی مجموعه را ترک می‌کردند، ولی هم‌اکنون پس از راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی، گردشگران علاوه‌بر بازدید از بازارچه و کارگاه سفال به صرف نهار در شربتخانه می‌پردازند.

این مسئول عنوان کرد: در ایام نوروز بسیار مشاهده شد که گردشگران برای صرف نهار به این مجموعه باز می‌گشتند و حتی تا سه روز نیز در استان اقامت داشته و سفر خود را به تعویق انداختند و با وجود تمام شدن غذای سنتی زنجان به نام کاله‌جوش ساعت‌ها برای پخت مجدد آن منتظر ماندند که این موضوع با ایجاد فضایی مفرح در این مکان اتفاق افتاده است.


منبع : ایسنا