تبیان، دستیار زندگی
یم   حضرت آیت الله نوری همدانی، در دیدار گروهی از دانش‌آموزان دختر مدارس قم، شهامت و شجاعت در احقاق حق را از درس‌های اسلام و مكتب امام خمینی (ره) عنوان كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت ال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای احقاق حق خود از هیچ قدرتی هراس نداریم

حضرت آیت الله نوری همدانی، در دیدار گروهی از دانش‌آموزان دختر مدارس قم، شهامت و شجاعت در احقاق حق را از درس‌های اسلام و مكتب امام خمینی (ره) عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار استقامت، شجاعت و ایثار را از درس‌های اسلام و مكتب امام خمینی (ره) برشمرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به منظور جلب اطمینان كشورهای غربی و اروپایی از صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای خود، به مدت دو سال مراكز هسته‌ای‌اش را به صورت داوطلبانه به تعلیق در آورد.
وی اضافه كرد: با گذشت زمان برای ما مشخص شد كه اروپا و غرب به دنبال عقب نگه‌داشتن ایران از استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و حتی قافله علم هستند؛ از این رو ایران با شهامت و شجاعت مراكز تحقیقاتی هسته‌ای خود را دوباره فعال كرد. در این مسیر از هیچ قدرت و كشوری هم نمی‌ترسیم؛ زیرا این كار را برای احقاق حق خود انجام دادیم.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد از كشورهای غربی و دارنده سلاح‌های هسته‌ای و كشتار جمعی گفت: ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم. فرهنگ و دین ما اجازه استفاده از سلاح‌های كشتار جمعی را به ما نمی‌دهد و هیچ‌كس هم لازم نیست این مطلب را به ما بگوید؛ اما شما از این قدرت هسته‌ای در راه شرارت و ظلم به ملت‌ها استفاده كرده و می‌كنید. در طول هشت سال دفاع مقدس، شما تمام تكنولوژی‌های مخرب را در اختیار صدام قرار دادید و حتی آلمان، عراق را به سلاح‌های كشتار جمعی، به خصوص شیمیایی بر ضد ما مجهز كرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، جوانان ایران را به شناخت زمان دعوت كرد و افزود: در زمان خاصی زندگی می‌كنیم. بر اساس شناخت زمان مسؤولیت‌هایی به عهده ماست كه لازم است انجام شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی جوانان را به بهره‌گیری علوم، تقویت اخلاق و ایمان سفارش كرد و گفت: جوانی نعمتی است كه باید به نحو احسن از آن استفاده شود. نخستین وظیفه جوانان فراگیری دانش و سپس گام برداشتن در راه ایمان، عمل و اخلاق است؛ زیرا اسلام به دنبال حذف رذایل اخلاقی و تقویت ارزش‌هاست.