تبیان، دستیار زندگی
اراک - ایرنا - استاندار استان مرکزی گفت: جایگاه و نقش زنان و مادران در مدیریت خانواده و تربیت سرمایه های انسانی جامعه حساس و کلیدی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایگاه زن درمدیریت خانواده و تربیت سرمایه های انسانی جامعه کلیدی است

استاندار استان مرکزی گفت: جایگاه و نقش زنان و مادران در مدیریت خانواده و تربیت سرمایه های انسانی جامعه حساس و کلیدی است.

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در آیین نخستین نکوداشت مقام مادر در سالن کوه نور اراک، افزود: توسعه پایدار با محوریت نیروی انسانی فهیم ، متعهد و کارآمد حاصل می شود و زنان به عنوان ستون مستحکم خانواده در تربیت نسل پویا و خلاق و کارآمد نقش مهمی دارند.
وی گفت: منشاء و آثار وجودی هر فردی در مقام، منزلت و تلاش های مادران هستند که رنج پرورش و تربیت فرزندان را به جان خریده و آینده سازی می کنند.
وی بیان کرد: پشتوانه غنی هر فرد در گرو نگاه و حمایت های مادرانه است و به همین منظور گرامیداشت مقام شامخ مادری و زن از موضوعات مهم در جامعه است.
زمانی قمی تصریح کرد: تقارن سال جدید و میلاد پرکت مظهر عالم هستی حضرت زهرا (س) را باید به فال نیکو گرفت و زایش درایت، اخلاق گرایی و توجه به ارایه های انسانی را که از خصلت های مهم تربیتی است گرامی داشت.
استاندار استان مرکزی با تاکید بر این امر که عنصر اصلی هر خانواده مادر است، ادامه داد: جایگاه رفیع، بزرگ مادر از ارزش بالایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه شود تا شاهد رشد و بالندگی خانواده ها و جامعه ای اسلامی و پویا باشیم.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در دوران دفاع مقدس جلوه های زیبای عشق مادران را دیده که فرزندان خود را در راستای دفاع از ارزش های انقلاب عازم جبهه کردند و هنگامی که پیکر این شهیدان وارد کشور می شد نیز با صلابت، شکوه، ایثار و عشق امانت الهی را به صاحب اصلیش تقدیم می کردند.
سید مهدی مقدسی اظهار کرد: محققان حضرت زهرا (س) را به عنوان یک الگوی کامل از نظر شخصیتی، رفتاری برای تمامی زنان اسلام معرفی کرده اند و خصلت های این بانوی بزرگوتر رشددهنده و تعالی بخش است.
مقدسی بیان کرد: همه مسئولیت دارند که فضای موجود را برای تجلیل از مقام مادران آماده کنند و این امر نیز نیازمند اقدامات کاربردی و عملی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری این آیین یک اقدام فرهنگی با ارزش است که باید برنامه های از این دست روز به روز توسعه یابد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: در این آیین با فرآیند و فراخوانی به تمامی دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی ، 160 مادر برجسته برمبنای شاخص های تعیین شده در آیین نامه و به دبیرخانه ستاد برگزاری معرفی شدند.
زهرا فرجی اظهار کرد: از این تعداد 25 نفر منتخب استان شدند که در مرحله آخر نیز 18 نفر به برکت سن حضرت فامه (س) و بر اساس نظر سنجی بنیاد منتخب و به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
53 کشور عضو بنیاد ملی مادر هستندو این همایش با همراهی بنیاد مادر در اراک برگزار شد.


این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.