تبیان، دستیار زندگی
ند   حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم، در دیدار جمعی از شیعیان شهرهای موصل و سلیمانیه عراق از ملت عراق خواست با وحدت حول مرجعیت شیعی، آینده روشنی را برای عراق ترسیم كنند. به گزارش خبرنگار تبی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملت عراق، محوریت مرجعیت شیعی آینده روشنی را رقم بزنند

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم، در دیدار جمعی از شیعیان شهرهای موصل و سلیمانیه عراق از ملت عراق خواست با وحدت حول مرجعیت شیعی، آینده روشنی را برای عراق ترسیم كنند.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در این دیدار مردم عراق را ملتی شجاع، قهرمان و استكبار ستیز معرفی كرد و با بیان اینكه مسلمانان عراق چندین بار استكبار را شكست داده‌اند گفت: از ملت عراق انتظار می‌رود با حفظ اتحاد و وحدت بین خود در برابر اشغال‌گران مقاومت كرده تا آنها را از خاك خود بیرون كنند.
وی وهابیت را مذهبی خطرناك برای اسلام و مسلمین دانست و اظهار داشت: ضرر وهابیت برای اسلام كمتر از صهیونیسم و امریكا نیست. ملت عراق باید دولتی قوی تشكیل دهد تا در سایه آن بتواند وهابیون را سرنگون كرده و اشغال‌گران را نیز از سرزمین مقدس عراق اخراج كنند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم، تصمیم ‌گیری درباره آینده عراق را مربوط به ملت این سرزمین عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: مردم عراق همان‌گونه كه ملت ایران پشت سر رهبر كبیر انقلاب اسلامی قیام كردند و نظام سلطنتی را سرنگون كردند می‌توانند با قرار گرفتن پیرامون محور مرجعیت شیعی، آینده روشنی را برای عراق رقم زنند.
وی نقش امریكا، انگلستان و صهیونیسم را در ناامنی‌ها و خراب‌كاری‌های عراق انكار ناپذیر ارزیابی كرد و یادآور شد: با نقشی كه اشغال‌گران در عراق ایفا می‌كنند اعم از تخریب خانه‌ها، كشتن زنان و كودكان و به وجود آوردن ظلم و فسادها، راهی را برای رفاه و امنیت و سعادت و صلاح مردم عراق باقی نگذاشته‌اند، مگر خروج و اخراج اشغال‌گران.