تبیان، دستیار زندگی
ید  حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، خواستار بررسی جریان تاریخی هولوكاست با برگزاری كنفرانس و جلسات علمی بی‌طرف در قم شد. به گزارش خبرنگار تبیان از رسا حضرت آیت الله حسین نوری همدانی  درباره جریان هو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افسانه هولوكاست را در قم بررسی كنید

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، خواستار بررسی جریان تاریخی هولوكاست با برگزاری كنفرانس و جلسات علمی بی‌طرف در قم شد.

به گزارش خبرنگار تبیان از رسا حضرت آیت الله حسین نوری همدانی  درباره جریان هولوكاست و سانسور تحقیقاتی و رسانه‌ای آن در جهان غرب اظهار داشت: خوب است مركزی در قم مركزی با برگزاری جلسه یا كنفرانس چند روزه، با حضور پژوهش‌گران منصف درباره این جریان افسانه‌ای كه به خاطر مظلوم‌نمایی و جلب توجه مردم به صاحبان زر و زور به وجود آمده است، به بحث و بررسی بپردازند.
وی جریان هولوكاست را با ابعادی كه صهیونیست‌ها مدعی هستند، یك دروغ تاریخی و افسانه‌ای نامید و گفت: به گفته كارشناسان و اسناد معتبر، در هنگام جنگ جهانی دوم در تمام اروپا نصف جمعیت مورد ادعای آنها هم یهودی وجود نداشت،‌ حال چگونه شش میلیون انسان را در كوره‌های آدم‌سوزی از بین برده‌اند؟
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد از نقض حقوق بشر در غرب افزود: چرا این مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان، هر محقق و نویسنده‌ای كه بخواهد در این مورد تحقیق كند، دستگیر و زندانی می‌كنند؟ اگر راست می‌گویند چرا اجازه نمی‌دهند تاریخ‌دانان درباره این حادثه بررسی و تحقیق كنند؟
وی اضافه كرد: به فرض این واقعه، در صورتی هم كه صحت داشته باشد این كار را چه كسی كرده است؟ این كار به دست اروپایی‌ها صورت گرفته است و اروپا باید تاوان آن را بپردازد. پس چرا یك كشور اسلامی را اشغال كرده‌اید و مسلمانان را از خانه‌هایشان آواره كرده‌اید؟ اگر راست می‌گویند باید در برابر كسانی كه این ظلم را انجام داده‌اند، بایستند.
حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان، بررسی ابعاد این دروغ تاریخی را موجب رسوایی بیش از پیش این غده سرطانی در منطقه خاورمیانه ارزیابی كرد.