تبیان، دستیار زندگی
در مجاورت روستای طلاجو از توابع شهرستان چالوس در منطقه ای جنگلی به نام مشعل،مردابی واقع شده است که گویا جادو شده است.مردابی به نام هسل.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینجا همه چیز جادو شده است

در مجاورت روستای طلاجو از توابع شهرستان چالوس در منطقه ای جنگلی به نام  مشعل،مردابی واقع شده است که گویا جادو شده است.مردابی به نام هسل.

به کوشش رحیمه زرگر

مرداب هسل

جاده چالوس در تمام روزهای سال مقصد گردشگران بی شماریست که یا برای گردش در این مسیر زیبا دل به جاده میزنند و یا پا به پای پیچ و خم های آن ، خود را به شهرهای شمالی ایران میرسانند.

اما از بین اینهمه گردشگر شاید نام مرداب هسل به گوش کمتر کسی خورده باشد.در نزدیک روستایی به نام طلاجو،منطقه جنگلی به نام مشعل است که در دل آن مردابی به نام هسل وجود دارد.معنی هسل یعنی آب راکد و رکود آب در این محل منظره ای زیبا و در عین حال خارق العاده را ایجاد کرده است،گویی این محل جادو شده است؛جادویی از رنگها و سکون.

اینجا همه چیز جادو شده است

این مرداب که درتمام طول سال دارای آب است،در گذشته های نه چندان دور زیستگاه لاک پشت ها، وزغ ها و زالوها بوده است که امروزه به خاطر عدم توجه به محیط زیست و بی موالاتی بازدیدکنندگان،کمتر به چشم میخورند.این موارد در کاهش حجم آب هسل نیز بی تاثیر نبوده است.

اینجا همه چیز جادو شده است

چطور برویم:

مرداب هسل  درکیلومتر5جاده چالوس به کرج،درست 3الی 4کیلومتر درداخل جنگل مشعل،در سمت راست عوارضی واقع شده است.اگرعلاقه مند شدید از این مکان بی نظیر دیدن کنید،می توانید با ماشین از چالوس به مرداب بروید.برای این منظور 200متر قبل از عوارضی  از آزادراه خارج و به داخل جنگل رفته وحدود2الی 3کیلومترجاده سنگ فرش شده راطی کنید تا به مرداب هسل برسید.

اینجا همه چیز جادو شده است

بسیاری از افراد پیشنهاد میکنند که در فصل پاییز به دیدار این مرداب دیدنی بروید اما به نظر ما این مرداب در همه فصول زیبا و مسحور کننده است.


منبع:خزرنما،فارس،فرارو،ارک توریسم،تیشینه،بیست ستون