تبیان، دستیار زندگی
سری نخست برنامه «تهران گرد» که تا چندی پیش از شبکه پنج سیما روی آنتن می رفت، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه بود؛ برنامه ای که می کوشید با نگاهی جدید و از زاویه ای نو به بیان جذابیت های مختلف شهر تهران بپردازد و ابعاد مختلف آن را به بینندگان خود معرف
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تهران را با «تهران‌گرد» زندگی کنید

سری نخست برنامه «تهران‌گرد» که تا چندی پیش از شبکه پنج سیما روی آنتن می‌رفت، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه بود؛ برنامه‌ای که می‌کوشید با نگاهی جدید و از زاویه‌ای نو به بیان جذابیت‌های مختلف شهر تهران بپردازد و ابعاد مختلف آن را به بینندگان خود معرفی کند. این استقبال خوب موجب شد سری جدید برنامه هم با همان تیم تولید تدارک دیده شود. تهران‌گرد بنا به گفته تهیه‌کننده‌اش، سیاوش ابراهیم‌زاده در سری جدید خود ریتم و ساختاری پرسرعت و متفاوت با گذشته داشته و دوباره به بررسی و معرفی زوایای مختلف شهر تهران می‌پردازد.

بخش سینما وتلویزیون تبیان
title

پخش سری جدید این مجموعه 32 قسمتی از روز دوشنبه آغاز شده است. تهران‌گرد از شنبه تا چهارشنبه ساعت 15 و 30 دقیقه روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

با ریتم و ساختاری جدید

سیاوش ابراهیم‌زاده، تهیه‌کننده و کارگردان اصلی تهران‌گرد با اشاره به ساختار و ضوابط سری جدید این مستند تلویزیونی به جام‌جم می‌گوید: در سری جدید تهران‌گرد تا حدی از ساختار گذشته فاصله گرفته‌ایم و با شکستن آن ساختار ثابت و قدیمی، به ریتمی جدید در ساخت این مستند دست پیدا کرده‌ایم. ضمن این‌که به لحاظ ساعت پخش مجموعه هم قرار نیست روتین و هر شب روی آنتن برویم، بنابراین توانسته‌ایم با وسواس و دقت نظر بیشتری پیش برویم.

وی درخصوص تعریف کلیت و ساختار ثابت برنامه توضیح می‌دهد: کوشیده‌ایم در هر قسمت این مجموعه مستند نگاهی جدید داشته باشیم و سراغ تحلیل موضوع مورد بحث‌مان برویم. ما در این برنامه یک شعار ثابت داریم؛ می‌گوییم «تهران را با ما زندگی کنید» و در سری دوم هم با تمرکز بر این شعار و بر همان سبک و سیاق به پیش می‌رویم.

ابراهیم‌زاده معتقد است: ما تلاش می‌کنیم شهر تهران را از زاویه‌ای دیگر ببینیم و از دریچه‌ای به آن بنگریم که ممکن است حتی شهروندان تهران هم به آن خیلی توجه نداشته باشند. زاویه دید ما خاص است و سعی داریم این نگاه متفاوت را رعایت کنیم.

کاهش تعداد مجریان

این تهیه‌کننده تاکید می‌کند: اصلی‌ترین تغییرمان این است که در سری جدید تعداد مجریان کمتر شده، زیرا به دلیل وقفه در کار، عده‌ای جذب پروژه‌های دیگر شدند و از آنجا که قرارداد داشتند دیگر نمی‌توانند با ما همکاری کنند. درحال حاضر در این سری مجموعه چهار مجری مختلف داریم که سهیل صدیقی، عاطفه عسگری، شایان خلیلی و محمد مظفری هستند.

ابراهیم‌زاده می‌افزاید: تهران‌گرد تنها به یک نگاه و رویکرد معطوف نیست. ما از ساختار شهرسازی پایتخت گرفته تا مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی ورزشی را در برنامه مورد بررسی قرار می‌دهیم. روال کار به این صورت است که ابتدا طرح برنامه را به شبکه ارائه داده و کلیت آن را تصویب می‌کنیم، سپس این طرح تصویب شده به اتاق فکر و تیم تحقیق و سفارشمان ارجاع می‌شود و بعد از سکانس‌بندی و کسب هماهنگی‌ها، اقدام به ساخت کار می‌کنیم. البته کار هماهنگی همیشه هم آسان نیست و گاه با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

به گفته ابراهیم‌زاده، صحبت درخصوص ساخت سری سوم کار هنوز زود است، بخصوص این‌که ساخت مستند در ایران کار آسانی نیست؛ هزینه‌ها زیاد است و این کار مستندسازان را با مشکل مواجه می‌کند.


منبع: جام جم آنلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .