تبیان، دستیار زندگی
عضو انستیتو حقوق بین الملل فرانسه و استاد دانشگاه تهران گفت: زمانی که کشورهای غربی ابتدایی ترین حقوق انسانی را پایمال می کردند، مبانی حقوق شهروندی از 1400 سال قبل مورد تاکید قرآن و اسلام بوده و در حال حاضر این حقوق متعالی، منبع اصلی حقوق بشر تدوینی کشوره
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبانی اسلامی منبع اصلی حقوق بشر کشورهای دنیاست

عضو انستیتو حقوق بین الملل فرانسه و استاد دانشگاه تهران گفت: زمانی که کشورهای غربی ابتدایی ترین حقوق انسانی را پایمال می کردند، مبانی حقوق شهروندی از 1400 سال قبل مورد تاکید قرآن و اسلام بوده و در حال حاضر این حقوق متعالی، منبع اصلی حقوق بشر تدوینی کشورهای پیشرفته دنیاست.

بخش حقوق تبیان

محمود عرفانی

محمود عرفانی روز سه شنبه در دومین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی که در ارومیه برگزار شد، افزود: غنای حقوق بشر و شهروندی مسلمانان بر اساس آموزه های اسلام بسیار غنی تر از متون غیراسلامی است.

وی اضافه کرد: حقوقی که بر پایه آموزه های دین مبین اسلام است، متعالی ترین حقوق در دنیا به شمار می رود و حق آحاد مردم جامعه در آن به خوبی معین شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس اعتقادات و قوانین تجاری اسلامی، اخلاق حرف اول را در تجارت و بازار کشورهای اسلامی می زند و این خود اساس صیانت از حقوق شهروندی در جامعه است.

وی اظهار کرد: بر اساس اعتقادات و قوانین تجاری اسلامی، اخلاق حرف اول را در تجارت و بازار کشورهای اسلامی می زند و این خود اساس صیانت از حقوق شهروندی در جامعه است.

رئیس مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی نیز در این همایش گفت: حقوق شهروندی از مفاهیمی است که باید به مفهوم آن در فرهنگ جامعه برپایه آموزه های قرآنی، سیره نبوی و ائمه اطهار پرداخت.

سیدمحمد هاشمی تروجنی افزود: انقلاب اسلامی باعث اعتلای جایگاه حقوق بشر در جهان شد و رسیدن به جایگاه واقعی آن به تلاش مردم و ارتباط متقابل بین دولت و مردم در کشور بستگی دارد. بیش از 510 مقاله به این همایش ارسال شده که تعدادی از آنها ارائه شد.

متن کامل منشور حقوق شهروندی بیست و نهم آذرماه 1395 شمسی در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رئیس جمهوری و جمع زیادی از وکلا، حقوق دانان و اساتید و کارشناسان رونمایی و به امضای دکتر حسن روحانی رسید.


منبع: ایرنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .