تبیان، دستیار زندگی
ست به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا  حجت الاسلام پور سید آقایی مدرس حوزه علمیه قم با بیان این مطلب در جلسه درس اخلاق مدرسه عالی نواب گفت: متأسفانه غفلت گسترده ای در دنیای امروز و در بین سیاستمداران و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدویت رمز هویت جهان اسلام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی تبیان به نقل از رسا  حجت الاسلام پور سید آقایی مدرس حوزه علمیه قم با بیان این مطلب در جلسه درس اخلاق مدرسه عالی نواب گفت: متأسفانه غفلت گسترده ای در دنیای امروز و در بین سیاستمداران و نخبگان ما رواج یافته که باید جبران شود.
وی اظهار داشت: بدون شک تمام سعی و تلاش شیطان این است که بحث مهدویت و آموزه های منجی گرایی موضوع اول جامعه جهانی نشود زیرا خداوند ظهور امام زمان (عج) را همزمان با مرگ شیطان قرار داده است.
وی با بیان اینکه مسئله مهدویت در سطح دانشگاه ها و محافل روشنفکری نیز مورد غفلت واقع شده است، گفت: شاید یک دلیل غفلت ما از این موضوع این باشد که به اهمیت مطلب اشراف کامل نداریم و به این نکته نیز پی نبرده ایم که مهدویت چقدر مهم است و بی دلیل مسائل حاشیه ای برایمان اهمیت یافته است.
حجت الاسلام پور سید آقایی با یادآوری اینکه بحث ولایت مکمل دین و متمم همه نعمتها است و دین مورد رضایت خداوند دینی است که ولایت مدار باشد، گفت: از صدر اسلام تاکنون چندین هزار روایت در رابطه با مهدویت بیان شده و دین اسلام در هیچ مسئله ای تا این اندازه با همیت نبوده است.
مدرس حوزه علمیه قم افزود: مهدویت حکم انرژی هسته ای را دارد که در دست شیعه است و متأسفانه از این انرژی در حد روشن کردن یک لامپ سود برده ایم در حالیکه این انرژی می تواند جهانی را روشن کند.
وی با بیان اینکه قوی ترین رویکرد آینده بشریت بحث مهدویت است اظهار داشت: باید در همه حال به یاد امام زمان (عج) بود نه فقط زمان دلگرفتگی یا ایامی خاص.
حجت الاسلام پور سید آقایی در پایان گفت: مهدویت می تواند تمام تئوری های عالم را کنار بزند و باید با تمام وجوددر خدمت این امر بود