تبیان، دستیار زندگی
وش مهرجویی« گم گشته» را می سازد داریوش مهرجویی، پس از ساخت فیلم « میهمان مامان» ساخت فیلم «گم گشته» را آغاز می كند. مجید اوجی، تهیه كننده ی این فیلم با اعلام مطلب فوق به ایسنا گفت: تا زمانی كه آقای مهرجویی فیلمبرداری «میهمان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داریوش مهرجویی« گم گشته» را می سازد

داریوش مهرجویی، پس از ساخت فیلم « میهمان مامان» ساخت فیلم «گم گشته» را آغاز می كند.

مجید اوجی، تهیه كننده ی این فیلم با اعلام مطلب فوق به ایسنا گفت: تا زمانی كه آقای مهرجویی فیلمبرداری «میهمان مامان» یا «تولدت مبارك» را به پایان نرساند هیچ اقدامی نخواهیم كرد.

وی از شركت آلمانی"ZDF"، «سیما فیلم» و« باران فیلم» به عنوان تهیه كنندگان فیلم گم گشته نام برد و گفت: 50 درصد از بودجه ی كار توسطZDF و 50 درصد دیگر توسط شركای ایرانی تأمین می شود.

اوجی در پاسخ به پرسش ایسنا، درباره ی دلایل همكاری با یك شركت آلمانی گفت: نویسنده این متن، مرحوم علی اصغر عسگریان است كه سال ها در كشور آلمان زندگی می كرده است. این فیلمنامه در زمان حیات آقای عسگریان برنده ی جایزه ی فیلمنامه نویسی در اروپا شده است و كل فیلم نیز در آلمان اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: متأسفانه آقای عسگریان دو سال پیش زمانی كه قرار بود كار دو ماه بعد كلید بخورد و دقیقأ در روز عقد قرارداد سكته كردند. ما یك سال به احترام ایشان صبر كردیم و هم اكنون كار، دوباره به جریان افتاده است.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی گم گشته، داستان پدر و پسری را به تصویر می كشد كه به قصد پناهندگی راهی كشور آلمان می شوند. طی حادثه ای در آلمان پسر گم می شود و از آنجاست كه به دنبال خانه خود می گردد. اما به دلیل آن كه زبانش فارسی است هیچ كس صحبت های او را نمی فهمد تا اینكه، نقاشی دوره گرد كه مشغول كشیدن یك مینیاتور هندی است با او آشنا می شود. پسر با نشان دادن چیزهای شبیه به خانه سنتی خود در ایران می گوید : خانه ی من اینجاست و همین مسئله باعث آشنایی پسر با نقاش می شود، از طرفی پدر كه سخت به دنبال فرزند خود است، در ابتدا جذب زیبایی های كشور آلمان می شود اما به تدریج همه چیز برایش زشت می شود و احساس گم گشتگی می كند تا اینكه در نهایت واقعه ی تلخی برایش پیش می آید. در پایان فیلم بچه هایی رااز نژادهای مختلف می بینیم كه در جنگلی سرگردان فریاد می زنند« خانه ی ما كجاست؟!»