تبیان، دستیار زندگی
با زیاد شدن تعدد نمایشگاه ها در پایتخت ، انتخاب رفتن به افتتاحیه ها کمی مشکل شده است. در این مطلب بازدید از چند نمایشگاه را به شما توصیه می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به دیدن چند نمایشگاه تازه بروید

با زیاد شدن تعدد نمایشگاه ها در پایتخت ، انتخاب رفتن به افتتاحیه ها کمی مشکل شده است. در این مطلب بازدید از چند نمایشگاه را به شما توصیه می کنیم.

فراوری- بخش هنری تبیان
نمایشگاه هنری

نمایش مجسمه‌های شمعی یک هنرمند

نمایشگاه آثار حجمی وحید وحیدلو با عنوان «شمع مجسمه‌وار» گشایش می‌یابد. در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «احجام و اشکال تراشیده در قالب کاربردی شمع می‌تواند هم به‌عنوان شیء تزیینی مورد استفاده قرار بگیرد و هم به‌لحاظ عملکردی کارایی داشته باشد. امید است زیبایی در عرصه دکوراسیون داخلی به زندگی یکنواخت، ‌روحی تازه بدمد».

نمایشگاه این هنرمند ۲۰ اسفندماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «نقش جهان» به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، شماره ۹ افتتاح می‌شود و تا ۲۵ اسفند هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

نمایشگاه هنری

«عید در آیینه» برگزار می‌شوند

نمایشگاه گروهی «عید در آیینه» با نمایش آثار هفت هنرمند گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه آثار شیشه و سرامیک بهرام نفری، سمانه سبزه‌کار، یاسمن شمس‌الدینی، کیمیا عظیم‌بیک، مهناز باقری و حمیرا بزرگ در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه ۲۰ اسفندماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ثمین» به نشانی تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصودبیک)، چهارراه حسابی، کوچه کرمعلی حسن‌رضایی، بن‌بست مقدم، شماره ۲ افتتاح می‌شود.

«عید در آیینه» تا ۲۷ اسفند هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۹ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نمایشگاه هنری

نمایشگاه خیریه عکس «قاب‌های سفید»

«قاب‌های سفید» عنوان نمایشگاه خیریه عکاسانه است که برای دومین سال پیاپی توسط آکادمی عکاسی مدرسه هنرهای معاصر در آستانه سال نو برگزار می‌شود.  به‌جز عکاسان نوآموز و هنرجو تعدادی از اساتید سرشناس عکاسی هم در این نمایشگاه حضور دارند.

سمیرا البرزکوه فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است و آثارش پیش از این در نمایشگاه گروهی ماتریس در گالری شیرین، گالری ویونا، نمایشگاه نقاشی گروهی در فرهنگسرای نیاوران و نمایشگاه‌هایی در شهرهای پاریس، بیروت و تورنتو به نمایش گذاشته شده است.

امیر آذری، میرصفی اندیکلایی، احسان باقری، حامد بدیعی، شهرام جعفری، بردیا سعادت، فرهاد سلیمانی، رهام شیراز، ابراهیم صافی، سیف‌الله صمدیان، کیارنگ علایی، حسن غفاری، محمد غفوری، علی قلم‌سیاه، آرش کریمی، سروش کیایی، ارسطو مداحی گیوی، مجید ناگهی و جاوید نیکپور هنرمندانی هستند که تا کنون حضورشان در این نمایشگاه قطعی شده است.

نمایشگاه «قاب‌های سفید» در گالری تِم از ساعت ۱۱ روز پنجشنبه ١٩ اسفند افتتاح می‌شود و تا ساعت ٢٠ جمعه ٢٠ اسفند در تهران، خیابان کریمخان زند، ابتدای نجات‌الهی شمالی، کوچه زبرجد، پلاک ١٠ ادامه می‌یابد.

نمایشگاه هنری

نمایشگاه نقاشی «ساز و رنگ» برپا می‌شود

نمایشگاه نقاشی گروهی «ساز و رنگ» به سرپرستی سمیرا البرزکوه برپا می‌شود. ۱۳ اثر از سمیرا البرزکوه، سحر ربیعانی، نیوشا رحمانی، سولماز مختاری و نفیسه نوری با تکنیک ترکیب مواد در این نمایشگاه به‌نمایش گذاشته می‌شود.

این مجموعه شامل افرادی از شهرهای مختلف با خاطرات و رسوم گوناگون است که از سرزمین خود سخن می‌گویند.

سمیرا البرزکوه فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است و آثارش پیش از این در نمایشگاه گروهی ماتریس در گالری شیرین، گالری ویونا، نمایشگاه نقاشی گروهی در فرهنگسرای نیاوران و نمایشگاه‌هایی در شهرهای پاریس، بیروت و تورنتو به نمایش گذاشته شده است.

افتتاحیه این نمایشگاه ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ با حضور آیدین ترکیان - کمانچه‌نواز - و هنرمندان و هنردوستان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه تا ۲۵ اسفندماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۸ به گالری «سایه» واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، شماره ۳ مراجعه کنند.

نمایشگاه هنری

آثار زنان عکاس در «فصل هشتم»

موسسه راز و گالری الهه با همکاری روزنامه همدلی، از ۱۷ اسفندماه نمایشگاهی را شامل گزیده عکس‌های این ۱۷ هنرمند برگزار می‌کنند.

مهسا احرابی‌فرد، فرزانه خادمیان، سولماز دریانی، سمیرا داورفرا، مریم رحمانیان، مریم زندی، آذین زنجانی، سارا ساسانی، مریم سعیدپور، اعظم شادپور، سمانه غلام‌نژاد، لیلا قدرت‌الهی‌فرد، سحر مختاری، مریم مجد، مهین محمدزاده، بیتا هادیان و شکوفه هاشمیان هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

در بخشی از متن معرفی این نمایشگاه آمده است: «فصل هشتم روایتی است از نگریستن! نگریستن به زن، نگریستن به محالِ زبان است. دیدنی‌ست وَرا و والای تمامی دیدن‌ها ... تمنایی آن‌قدر شگرف و محال که «ندیدن» است. چراکه تلاشی است در نگریستن به مرزهای زبان و به نیت محال و نافرجام، اما اجتناب‌ناپذیرِ نگریستن به ورای آن؛ نگریستن به زن؛ شعر.»

این نمایشگاه تا ۱۹ اسفندماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «الهه» به نشانی خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، بن‌بست امینی، شماره ۳ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.


منابع: ایسنا/ مهر