تبیان، دستیار زندگی
معاون سیمای رسانه ملی گفت: 100 سریال برای نمایش در تلویزیون درمراحل مختلف تولید هستند و به همین واسطه 10000 نفر از هنرمندان و عوامل تولید مشغول کار هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه های نوروزی سیما تشریح شد

معاون سیمای رسانه ملی گفت: 100 سریال برای نمایش در تلویزیون درمراحل مختلف تولید هستند و به همین واسطه 10000 نفر از هنرمندان و عوامل تولید مشغول کار هستند.

بخش سینما وتلویزیون تبیان

title

مرتضی میرباقری در نشست خبری خود با اهالی رسانه افزود:در بهار سال 96 با سه مناسبت نوروز، انتخابات و رمضان رو به رو هستیم و معمولا رسانه ملی جشنواره بزرگی از تولیدات خود را در نوروز و رمضان به نمایش می گذارد.

وی گفت: در سالهای آینده هم نوروز و رمضان به هم نزدیک می شوند و باید تولیداتمان ظرفیت پوشش این ایام را داشته باشد.

میرباقری ادامه داد: در حال حاضر درصدا و سیما 100 سریال فعال که در مراحل مختلف تولید از جمله تحقیق، نگارش و ساخت داریم از این میان50 سریال در حال ساخت و 50 سریال در مرحله تحقیق و نگارش هستند.این در حالی است که در شروع کار20 سریال در دست نگارش و7 سریال در دست ساخت داشتیم.

وی افزود: کنداکتور نمایشی تلویزیون تا نوروز97 پر است و علی رغم امسال که در مناسبت هایی چون محرم و دهه فجر سریال مناسبتی نداشتیم در سال96 برای تمام مناسبت ها سریال ایرانی داریم.

معاون سیمای رسانه ملی افزود: امروز به همین واسطه 10000 نفر از هنرمندان و عوامل سر کار هستند و کمتر کسی است که دستی بر آتش داشته باشد و مشغول سریال سازی برای تلویزیون نباشد .

وی گفت: در نوروز 96 مجموعاً 211 قسمت سریال داریم که 89 قسمت آن از جمله سریال های شبکه یک، دو و سه ایرانی است.

وی ادامه داد: همچنین 120 فیلم سینمایی هم روی آنتن می رود که از شبکه 1 تا5 هر کدام 15 فیلم، شبکه نمایش 30 فیلم و شبکه کودک 15 پویانمایی را در بر می گیرند.

معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: تصمیم داریم 466 مستند را در نوروز96 روی آنتن ببریم که از این میان 133 مستند در شبکه مستند و و بقیه از شبکه‌های دیگر به نمایش در می آیند.

مرتضی میرباقری افزود: امسال توجه ویژه ای به پویانمایی داشته ایم و شبکه کودک 211 قسمت و مرکز صبا 611 قسمت پویانمایی تولید کرده اند و برای پخش در اختیار شبکه‌ها قرار می‌دهد.

وی گفت: همچنین حدود 213 قسمت مسابقه در زمینه‌های مختلف تولید شده است و در این ایام دو بازی تیم ملی و چند بازی لیگ قهرمانان داریم که بصورت زنده پخش خواهد شد.

معاون سیمای رسانه ملی ادامه داد: مردم در طول نوروز در حال حرکت و جابه جایی هستند و رسانه ملی باید به حوزه‌های سلامت و تغذیه بپردازد.در این حوزه در ایام نوروز شبکه سلامت فعال خواهد بود.

وی افزود:در حوزه امنیت نیز در طول سفرها، ارتباط تنگاتنگی با نیروی انتظامی خواهیم داشت.

میرباقری ادامه داد: راهیان نور نیز مقوله ای است که ظرفیت بالایی دارد و رسانه ملی در ایام نوروز در این حوزه نیز فعال خواهد بود و 67 برنامه را برای آن تهیه کرده ایم.


منبع: جام جم آنلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .