تبیان، دستیار زندگی
دبیر هنری بخش نقاشی دیواری سالانه «بهارستان» از اجرای بخش های «تهران شهر نقاشی»، «دیوارنگاری رویش» به همراه طرح های اصلی رویداد «بهارستان» در ۲۲ منطقه تهران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اجرای ۱۰۰ هزار مترمربع نقاشی دیواری

دبیر هنری بخش نقاشی دیواری سالانه «بهارستان» از اجرای بخش های «تهران شهر نقاشی»، «دیوارنگاری رویش» به همراه طرح های اصلی رویداد «بهارستان» در ۲۲ منطقه تهران خبر داد.

بخش هنری تبیان
نقاشی دیواری

اردشیر میرمنگره عضو شورای هنری دومین سالانه «بهارستان» از حضور ۳۱۵ هنرمند در بخش «تهران شهر نقاشی» خبر داد و گفت: سالانه «بهارستان» در دل خود چند رویداد هنری دیگر نظیر «تهران شهر نقاشی»، «دیوارنگاری رویش» و بخش نقاشی‌های دیواری را نیز داشت و پس از انتشار فراخوان بالغ بر ۳۱۵ هنرمند با یک هزار و ۵۹۰ طرح در بخش «تهران شهر نقاشی» شرکت کردند.

وی افزود: پس از بررسی های لازم از بین آثار ارسالی بالغ بر ۱۲۶ طرح از ۱۱۱ هنرمند مورد پذیرش قرار گرفت.

دبیر هنری بخش نقاشی دیواری سالانه «بهارستان» درباره جزئیات بخش «تهران شهر نقاشی» بیان کرد: در این بخش هنرمندان به پیرایش نقاشی های دیواری شهری و یا دیوارهایی که نمای نامناسب دارند می پردازند تا چهره زیباتری از شهر در آستانه بهار داشته باشیم.

میرمنگره بخش دیوارنگاری رویش را ویژه دانشجویان هنر خواند و اظهار کرد: بخش دیوارنگاری رویش ویژه دانشجویان هنر است که با هدف ایجاد امکان حضور دانشجویان در فضاهای مربوط به هنر شهری طراحی شده است.

وی ادامه داد: در بخش دیوارنگاری رویش بالغ بر ۱۱۸ دانشجو با ۵۹۵ طرح شرکت کردند که از این میان ۴۸ هنرمند با ۷۵ طرح انتخاب شدند تا کارها را در ۲۲ منطقه تهران به اجرا بگذارند.

عضو شورای هنری دومین سالانه بهارستان درباره بخش اصلی دیوارنگاری سالانه «بهارستان» گفت: با توجه به اینکه رویداد «بهارستان» ترکیبی از حضور نقاشی دیواری، هنرهای محیطی و آثار مجسمه برای همه گرایش های هنری بود؛ در بخش نقاشی دیواری بهارستان ۶۱ هنرمند با ۶۶ طرح انتخاب شدند تا آثار خود را در سطح ۲۲ منطقه تهران به اجرا بگذارند ضمن اینکه در حاشیه «بهارستان» اقدامات دیگری نیز نظیر ترمیم و مرمت نقاشی دیواری های گذشته و به اتمام رساندن طرح های پیش از نوروز نیز وجود دارد.

وی از اجرای حدود ۱۰۰ هزار متر نقاشی دیواری در قالب بهارستان خبر داد و بیان کرد: در بهارستان ما سعی داریم که نزدیک به ۱۰۰ هزار متر نقاشی دیواری را به اجرا درآوریم تا شهر در آستانه نوروز شکلی تازه را تجربه کند.

عضو شورای هنری دومین سالانه بهارستان درباره کارگاه نقاشی این بخش گفت: در راستای دومین سالانه بهارستان کارگاه نقاشی نیز با حضور بیش از ۲۰ هنرمند مطرح با موضوع درخت و درختکاری در روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفندماه در بوستان حضرت مریم اجرا خواهد شد.

دومین رویداد هنری «بهارستان» به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، همزمان با نوروز سال ۱۳۹۶ در بخش های نقاشی دیواری، مجسمه، هنرهای محیطی و تخم مرغ‌ های نوروزی در سطح شهر تهران برگزار می شود و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد


منبع: مهر