تبیان، دستیار زندگی
پرونده محافل جشنواره شعر فجر با یاد احمد عزیزی بسته شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شعر فجر یازدهم در ایستگاه پایانی

پرونده محافل جشنواره شعر فجر با یاد احمد عزیزی بسته شد.

بخش ادبیات تبیان
شعر فجر یازدهم در ایستگاه پایانی

دهمین محفل شعرخوانی جشنواره بین‌المللی شعر فجر با حضور شاعران خراسانی و خارجی جشنواره در تالار امام رضا (ع) دانشکده پزشکی مشهد برگزار شد. این محفل، آخرین محفل شعرخوانی یازدهمین جشنواره شعر فجر بود که پس از کاشان، البرز، مشهد، ری، فاطمی (تهران)، هرمز، شوش، آتش‌نشانان (تهران) و نیشابور برگزار شد.

مصطفی محدثی خراسانی در این محفل گفت: انتخاب کاظمی به‌عنوان دبیر علمی جشنواره شعر فجر، اتفاق خجسته و مبارکی بود که نشان از شهامت مسئولان برگزاری این جایزه دارد زیرا توانسته‌اند برای گسترش زبان فارسی، مقابل برخی حواشی و ذهنیت‌های ناصحیح ایستادگی کنند.

محدثی خراسانی که مسئولیت اجرای این مراسم را بر عهده داشت، در ابتدای این نشست گفت: در آخرین نشست از محافل یازدهمین جشنواره شعر فجر قرار داریم و خوشحالم که در دو ماه گذشته شاهد برگزاری مراسم مختلفی در سراسر کشور بوده‌ایم.

وی با اشاره به انتخاب محمدکاظم کاظمی به‌عنوان دبیر علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر گفت: انتخاب کاظمی به‌عنوان دبیر علمی جشنواره شعر فجر، اتفاق خجسته و مبارکی بود که نشان از شهامت مسئولان برگزاری این جایزه دارد؛ زیرا توانستند برای گسترش زبان فارسی، مقابل برخی حواشی و ذهنیت‌های ناصحیح ایستادگی کنند. در پایان به دوستانم در بنیاد شعر و ادبیات داستانی بابت این انتخاب شجاعانه تبریک می‌گویم.

مهدی قزلی، دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره شعر فجر در سخنانی کوتاه ضمن عرض خوشامد به شاعران ایرانی و خارجی اظهار کرد: خوشحالم از اینکه بار دیگر در محفلی شعری دور هم جمع شده‌ایم؛ چرا که بزرگ‌ترین هدف ما در این محافل دور هم جمع شدن و شنیدن شعر است.

محمدکاظم کاظمی، دبیر علمی جشنواره که آخرین سخنران این نشست بود، گفت: برای ما اهالی خراسان و افغانستان، این محفل فرصت بسیار خوب و مغتنمی است؛ چرا که تحت عنوان جشنواره شعر فجر دور هم جمع می‌شویم. البته اهالی خراسان با شعر افغانستان بیگانه نیستند و در این سال‌ها ما هم شعر شنیده‌ایم و هم شعرهای ما شنیده شده است.

وی ادامه داد: در محفل امروز علاوه بر شعرخوانی شاعران ایرانی، شنونده شعرهای شاعران افغانستانی، تاجیکستانی، پاکستانی، عراقی و هندوستانی هستیم و از این بابت بسیار خوشحالم؛ چرا که کمتر چنین جمعی از فارسی‌زبانان دور هم جمع شده‌اند؛ به همین دلیل امیدوارم که این برنامه‌ها زمینه‌ای را برای گسترش قلمرو زبان فارسی در منطقه و جهان فراهم کند.

در ادامه این مراسم غلامرضا طریقی، غلامرضا شکوهی، گلناز طاهریان، مریم العطار، سیده تکتم حسینی، غلام‌عباس ساعی، مهدی باقرخان، سیداحمد شهریار، رامین عرب‌نژاد، منیژه رضوان، مجید نظافت، قنبرعلی تابش، امین برزگر خراسانی، قاسم رفیعا، سیدرضا محمدی، مژگان فرامنش، مهتاب ساحل، مصطفی هزاره، علیرضا سپاهی لایین، علی آزاد، طهماسبی خراسانی، فاطمه قوامی و لیلا ریاضی شعرخوانی کردند.

همچنین در پایان این مراسم مصطفی محدثی خراسانی شعری از زنده‌یاد احمد عزیزی خواند و افراد حاضر در نشست برای شادی روح این شاعر انقلابی صلوات فرستادند و یک دقیقه سکوت کردند.

اختتامیه یازدهمین جشنواره شعر فجر، از ساعت 18 و 30 دقیقه فردا (18 اسفند‌ماه) در تالار نور مشهد برگزار می‌شود و طی آن، برگزیدگان و تقدیری‌های این جایزه در رشته‌های شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان، درباره شعر و بخش ویژه افغانستان معرفی می‌شوند.


منبع: ادبیات ایرانی