تبیان، دستیار زندگی
اما و اگرها درباره زنده خواندن یا نخواندن محسن چاوشی که هرچند وقت یکبار به بهانه ای مطرح می شود این بار در برنامه «سه ستاره» و با صحبت های احسان علیخانی حاشیه ساز شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاشیه های چاوشی و علیخانی

اما و اگرها درباره زنده خواندن یا نخواندن محسن چاوشی که هرچند وقت یکبار به بهانه ای مطرح می شود این بار در برنامه «سه ستاره» و با صحبت های احسان علیخانی حاشیه ساز شده است.

فرآوری: علی احمدی- بخش سینما تلویزیون تبیان
احسان علیخانی

خواندن چند قطعه توسط محسن چاوشی برای سریال «شهرزاد» محبوبیت او را در میان طرفدارانش دوچندان کرد، ظاهرا این محبوبیت برای چاوشی دردسرساز شد و  باعث شد حواشی که در رابطه با زنده اجرا کردن اش وجود داشت حساسیت های بیشتری پیدا کند.

چندماه قبل چاوشی بعد از انتشار آخرین آلبومش «امیر بی گزند» فایل ویدئویی اجرای زنده قطعه «متاسفم» را در صفحات شخصی‌اش در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که به نظر می‌رسید پاسخی است به برخی انتقادها مبنی بر عدم داشتن توانایی او در اجرای زنده.

اما انتقادی که شهرام آذر در یکی از برنامه های ماهواره ای درباره چاوشی مطرح کرده بود حواشی این ماجرا را تکرار کرد؛ او گفته بود: «صدای خواننده اصلی ماشینی و با دستگاه ساخته شده، آفرین به شما که با صدای خودت خواندی». بعد از کنایه شهرام آذر به چاوشی کامنت های زیادی در شبکه های اجتماعی هر دو طرف منتشر شد که در حمایت از چاوشی بود. همچنین در این سمت ماجرا محسن چاوشی در صفحه اینستاگرامش نوشت: «من غریبم و غریب را کاروانسرا لایق است» و با انتشار دو ویدیو، به ادعای شهرام آذر، مبنی بر ماشینی بودن صدایش واکنش نشان داد.

جنجال چاوشی و علیخانی

بعد از فروکش کردن حواشی این اتفاق در دومین قسمت از برنامه «سه ستاره» که با اجرای احسان علیخانی و آرش ظلی پور قرار است به انتخاب برترین های یک ساله تلویزیون بپردازد صحبت هایی گفته شد که دوباره طرفداران او را عصبانی و بحث هایی را مبنی بر زنده خواندن یا نخواندن محسن چاوشی داغ کرد.

ماجرا از این قرار بود که دومین قسمت از برنامه «سه ستاره»، باحضور خوانندگان مطرحی که در سال 95 تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی را خوانده اند از شبکه سه پخش شد. احسان علیخانی در این برنامه با اشاره به برنامه‌ای که امیر تاجیک، حجت اشرف زاده و رضا یزدانی برای ویژه برنامه سال تحویل شبکه سه اجرا کرده‎اند، گفت: «من خیلی از این سه عزیز سپاسگزارم که به ما لطف کردند، ما خیلی خواننده داریم که زنده نمی‌خوانند، به نظر من کسی که زنده می‌خواند خواننده است، از این نمونه خوانندگان که هیچ وقت اجرای زنده نکرده‌اند، داریم.»

در ادامه آرش ظلی پور هم در این باره گفت: «الان همه خوانندگاه شروع به فیلم گرفتن از خودشان در راهرو می‌کنند که دارند می‌خوانند و صدایشان دستگاهی نیست.»

بعد از این برنامه کاربران زیادی در صفحات اجتماعی احسان علیخانی، آرش ظلی پور و محسن چاوشی بحث های جنجالی را ادامه دادند تا اینکه شب گذشته علیخانی و ظلی پور در برنامه «سه ستاره» سعی کردند حواشی این ماجرا را خاتمه دهند؛ احسان علیخانی درباره حواشی صحبت هایش گفت: «محسن چاوشی دراستودیوی شخصی اش برای من خوانده و باهم نون ونمک خوردیم، مگر میشود بهش اعتقاد نداشته باشم؟ اگرچیزی را باور ندارید چرا اینقدر دادو بیداد و توهین می کنید؟

به دنبال این اتفاق محسن چاوشی که پیش از این هم با اتهام ساختگی بودن صدایش رو به رو بوده، در اینستاگرام پستی بدون کپشن گذاشت و در آن نوشت: «از مردم بزدل دلم خونه    / از کوفه دلگیر دلگیرم» د در کامنتی نوشت: « به آنها که فکر می کنند عقب می کشم؛ تازه شروع ماجراست. تازه قراره حرف بزنم، حرف حق بزنم.» چاوشی بعد از این پیام قسمت کامنت این پست را نیز مسدود کرد.

در ادامه جنجال میان طرفداران چاوشی و علیخانی دوباره نوبت به احسان علیخانی رسید و او برای خواباندن غائله ای که بین او و چاوشی راه افتاده بود در صفحه اینستاگرام خود عکسی با محسن چاوشی منتشر کرد و در توضیح آن تنها یک کلمه نوشت و آن هم «رفاقت».

اما ماجرا همینجا ختم نشد و دوباره محسن چاوشی به سخنان احسان علیخانی در برنامه «سه ستاره» واکنش نشان داد. این خواننده دراین باره نوشت: «مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز/ ور نه در مجلس رندان خبری نیست که نیست. رفتارهای اجتماعی بخشی از هویت درونی آدم هاست که در گذر زمان ردی از آنها در تاریخ می ماند. پاک کردن آنها از ذهن آدمها غیرممکن و ساختن ذهنیت مثبت (با وجود همه اشتباهات و ضعف های گاه و بی گاه)، مهم ترین بخش از رسالت آدم هایی ست که جریان های اجتماعی از خروجی آنها اتفاق می افتد. احسان علیخانی یکی از آن آدم هایی است که ناخواسته اشتباهاتی را داشته که سوء تفاهماتی را باعث شده است. ولی جریان های خیرخواهانه احسان، از اتفاقاتی است که همیشه خواهد ماند. روزهای انتهایی سال را به کام هم وطنان مان تلخ نکنیم و با هم برای هم لبخند به بار آریم.»

با درنظرگرفتن آخرین پُستی که محسن چاوشی منتشر کرده است ؛ باید دید این ماجرا همینجا به پایان می رسد یا اینکه ادامه دارد...


منابع: خبرآنلاین/ سینما