تبیان، دستیار زندگی
مریم سالور گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس آرت فرها و نمایشگاه های بزرگ بین المللی را به دست گرفته اند و این، برای افرادی مانند من، با این تاریخچه فرهنگ و هنر، خیلی سنگین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرصتی که کشورهای حوزه خلیج فارس به‌دست گرفته‌اند

مریم سالور گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس آرت‌فرها و نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی را به‌دست گرفته‌اند و این، برای افرادی مانند من، با این تاریخچه فرهنگ و هنر، خیلی سنگین است.

بخش هنری تبیان
فریده لاشایی

این نقاش، مجسمه‌ساز و سفالگر  درباره بزرگترین خواسته هنرمندان عرصه هنرهای تجسمی در سال ۹۶، اظهار کرد: ترجیح می‌دهم در کشور خودم باشم و کار کنم تا این‌که بخواهم به جای دیگری بروم. در حال حاضر ما برگزاری آرت‌فرها و نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی را در کشور نداریم و آن‌ها را از دست داده‌ایم و کشورهای حوزه خلیج فارس این رویدادها را به‌دست گرفته‌اند.

او ادامه داد: خیلی مهم است که به برگزاری این نمایشگاه‌ها در داخل کشور توجه شود و مسئولان هم در این‌باره برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند، اما متاسفانه ما این کارها را انجام نمی‌دهیم و این برای من خیلی سنگین است.

این هنرمند همچنین به لزوم برگزاری منظم دوسالانه‌های هنری اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین جاهای خالی در حوزه تجسمی، بی‌ینال‌ها هستند. قبلا این دوسالانه‌ها در رشته‌های مختلف از جمله نقاشی، مجسمه‌سازی، سفال و... برگزار می‌شد و اکنون وزارت ارشاد باید توجه ویژه‌ای به بی‌ینال‌ها داشته باشد. ما بی‌ینال‌های‌مان را به‌عنوان رویدادهای مهم هنری کشور از دست داده‌ایم.

سالور اضافه کرد: یکی کردن بی‌ینال‌ها در قالب یک رویداد، سنگ بزرگی است، ولی برگزاری دوسالانه‌ها توسط انجمن‌های هنری به نظرم شدنی‌تر است. یک آشفتگی‌ عجیب و غریبی در برگزاری دوسالانه‌ها به‌وجود آمده و افراد کم‌تجربه آن‌ها را به‌دست گرفته‌اند، اما اگر همه‌چیز سر جای خودش باشد، هنرمندان هم در این رویدادها شرکت و در برگزاری آن‌ها همکاری می‌کنند.


منبع: ایسنا