تبیان، دستیار زندگی
دی حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم قم، این شهر مقدس را سرآغاز نهضت اسلامی در سال 1341 و آغازگر حركت عظیم انقلاب اسلامی در سال 1356 عنوان كردند. به گزارش خب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار اقشار مختلف مردم قم با مقام معظم رهبری به مناسبت قیام 19 دی

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم قم، این شهر مقدس را سرآغاز نهضت اسلامی در سال 1341 و آغازگر حركت عظیم انقلاب اسلامی در سال 1356 عنوان كردند.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از شبستان ، مقام معظم رهبری با تاكید بر اینكه حركت ارزشمند و همراه با اخلاص حضرت امام (ره) و مردم قم، كلمه طیبه و كلمه حقی بود كه اكنون در سراسر جهان اسلام گسترش یافته است، تصریح كردند: راهی را كه قم آغاز كرد اكنون هموارتر و زیباتر از گذشته شده است و ملت ایران با امید و اعتماد بیشتر به تواناییهای خود، حركت به سوی آینده روشن انقلاب اسلامی و ارزشهای آن را با صلابت ادامه می دهد و در این مسیر، حفظ وحدت و همچنین حفظ ایمان و اعتقاد به این راه از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وظایف است.
ایشان در این دیدار كه به مناسبت سالروز قیام 19 دی سال 1356 مردم قم، برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم این قیام خونین، گسترش انگیزه حاكمیت و عزت اسلام در جهان اسلام به‌ویژه در میان جوانان، دانشگاهیان و روشنفكران را نتیجه اخلاص امام خمینی (ره) و مردم قم ارزیابی كردند و افزودند: حضرت امام (ره) همواره می فرمودند ما مامور به تكلیف هستیم و خداوند هم پاداش آن عمل مخلصانه به تكلیف را با فراگیر شدن نام و یاد امام خمینی (ره) در جهان اسلام داد و اكنون خط و راه امام با وجود همه دشمنیها، همچنان زنده، و پابرجا و مستحكم‌تر از گذشته ادامه دارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در همین زمینه خاطرنشان كردند: به بركت راه امام (ره)، امروز بعد از 27 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بار دیگر رایحه خدمتگزاری به مردم با تكیه بر شعارهای انقلاب، فضای كشور را دربر گرفته و رای اكثریت مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به شعارهای انقلاب، خط امام (‌ره) و عدالت طلبی نشانه پایبندی بیش از پیش مردم به مبانی انقلاب است.
ایشان افزودند: بحمدالله مسؤولان كشور هم در عرصه خدمت به مردم و عملی كردن شعارهای ارائه شده، اقدامات خوبی را انجام داده‌اند و تلاش همه مسؤولان اعم از مسؤولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حركت به‌سوی مبانی و ارزشهای انقلاب اسلامی ستودنی است، ضمن آنكه در صحنه بین المللی هم ملت و دولت ایران نسبت به گذشته از ابهت و قدرت بیشتری برخوردار شده‌اند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به پیشنهاد مطرح شده برای مشاركت كشورهای مختلف در برنامه‌های سوخت هسته‌ای ایران تاكید كردند: ایران از حضور كشورهای اروپایی و غیراروپایی در این مسئله استقبال می‌كند زیرا جمهوری اسلامی ایران از حق مسلم خود برای استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای كه با تلاش جوانان با استعداد این مرز و بوم به دست آمده است، صرف نظر نخواهد كرد و كسی نمی تواند از این حق ملت چشم پوشی كند.
ایشان همچنین با اشاره به پیشنهاد دیگری كه درخصوص بررسی وضع حقوق بشر به طور همزمان در ایران و اروپا و اعزام نمایندگانی از دو طرف برای بررسی حقوق بشر و چگونگی رعایت حقوق مدنی، ارائه شده است افزودند: این به صلاح اروپاییها است كه این دو پیشنهاد منطقی رئیس جمهور محترم را بپذیرند زیرا علاوه بر اینكه نگرانی‌ها برطرف خواهد شد، همكاریها و ارتباطات دو طرف پیشرفت خواهد كرد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برخی تهدیدها درخصوص تحریم ایران خاطرنشان كردند: كسانی كه اكنون سخن از تحریم به میان می‌آورند در طول سالهای گذشته در هر زمانی كه توانسته‌اند ایران را در موارد مختلف تحریم كرده‌اند و اكنون برخی كشورهای اروپایی از تحویل برخی كالاهای خریداری شده، سرباز می زنند اما نتیجه این تحریمها، بازگشت جوانان ایرانی به استعدادهای درونی و تكیه بر خود بوده است لذا این گونه تهدیدها هیچ گونه تاثیری ندارد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، حفظ وحدت و انسجام داخلی و اعتماد به مسیر انقلاب و آینده درخشان را دو وظیفه بسیار مهم آحاد مردم،‌مسؤولان، گروههای مختلف و افراد صاحب تریبون برشمردند و خاطرنشان كردند: نباید عده‌ای به دلیل برخی اختلافات جزئی، صدای خود را به یكدیگر بلند كنند زیرا اختلاف مایه امیدواری دشمن است.
ایشان همچنین با انتقاد از برخی عوامل داخلی و قلمهای مزدور و حقیر دشمن كه در جهت اهداف بدخواهان ملت ایران و تلاش برای ناامید كردن مردم و جوانان گام برمی‌دارند تصریح كردند: تاریخ و سرگذشت این كشور، امید و اعتماد را به ما می‌آموزد زیرا این ملت در زمانی كه دو ابرقدرت بر جهان حاكم بودند توانست خود را از آن شرایط سخت محاصره اقتصادی و جنگ به رتبه‌های بالای علم و فناوری در مقطع كنونی برساند و بر همین اساس ملت ایران ''می تواند'' و امیدوار است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به وظیفه سنگین فضلای حوزه علمیه قم در جهت پشتیبانی فكری از انقلاب اسلامی و پاسخگویی به شبهات و ابهامات جدید تاكید كردند: امروز افكار ماركسیستی و سوسیالیستی، ناسیونالیستی افراطی، و حتی لیبرال دموكراسی غرب جاذبه خود را از دست داده‌ و در مقابل شعارهای عدالت طلبی، كرامت انسانی و مردم سالاری دینی كه برگرفته از متن اسلام است،‌زنده، جذاب و پابرجا است، بنابراین نگاه دنیا به سوی انقلاب اسلامی و شعارها و تفكرات این انقلاب است.
حضرت آیت الله خامنه ای وضعیت كنونی استكبار جهانی بعنوان دشمن انقلاب اسلامی و مظهر آن امریكا را وضعیت بد و دشوار دانستند و ا فزودند: امریكاییها در عراق از لحاظ سیاسی شكست خورده اند و در فلسطین نیز با شكست مواجه شده اند زیرا جلاد و قصاب فلسطینی ها كه قصد سركوب سه ماهه انتفاضه را داشت با حركت انتفاضه نابود شد.
ایشان علت فشارهای اخیر امریكا به سوریه و لبنان را شكست آنان در طرح های خاورمیانه بزرگ و نقشه راه ارزیابی و تاكید كردند: چنانچه ملتها و رهبران سوریه و لبنان نیز با هوشیاری عمل نمایند توطئه امریكا در این دو كشور نیز با شكست مواجه خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز عرفه، این روز را روزی بزرگ و روز دعا، ذكر و راز و نیاز دانستند و همه مردم بویژه جوانان را به قدر دانستن این روز و برقراری ارتباط با خدا توصیه كردند.
در ابتدای این دیدار آقای محتاج استاندار قم با اشاره به پیشتازی مردم و علمای قم در نهضت اسلامی و تقدیم 5300 شهید در طول انقلاب بر پایبندی مردم این شهر مقدس به آرمانهای انقلاب اسلامی و خط امام (ره) تاكید كرد.