تبیان، دستیار زندگی
در این بازی به وسیله نشان دادن جمع و تفریق از روی محور اعداد می توان این مبحث را به راحتی انجام داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جمع و تفریق محور

جمع و تفریق محور

یکی از مباحثی که در درس ریاضیات بسیار کاربردی است مبحث جمع و تفریق محور اعداد می باشد در این قسمت ما برای دانش آموزان یک بازی سرگرم کننده و آموزنده قرار داده ایم تا به وسیله انجام این بازی بتوانند در این مبحث تسلط کامل را به دست آورند. این مبحث نیاز به تمرین و تکرار از روی محور اعداد را  دارد در این بازی محور هایی برای شما مشخص شده که جمع و یا تفریق اعداد را برای به خوبی توضیح داده است.

در این بازی قوانین انجام بازی به این صورت است که در ابتدای ورود به بازی شما تعدادی محور را مشاهده می کنید که در مقابل هر کدام این محور ها مستطیل های تو خالی وجود دارد. این مستطیل های تو خالی محل قرار گرفتن جواب های درست هستند که هر کدام توسط شما مشخص می شوند.

در قسمت پایین بازی تعدادی جواب وجود دارد که هر کدام آن ها با علامت های جمع و یا تفریق مشخص شده اند. شما دانش اموزان باید با توجه به محورهای داده شده که هر کدام با علامت فلش روی آن ها جمع و یا تفریق محور را مشخص کرده اندمحاسبه کنید که کدام یک از جواب های قسمت پایین مناسب این محور ها هستند. به عنوان مثال به صورت پیش فرض در محور اولی از عدد ٠ به عدد ٦ و سپس از عدد ٦به عدد ١٥ کشیده شده است. شما باید از میان مستطیل های پایین عبارت = ٦+٩ را انتخاب کرده و سپس به وسیله گرفتن آن ها و کشیدن به وسیله ماوس بر روی قسمت مورد نظر بازی را به ترتیب کامل کنید. حالا با توجه به توضیحات داده شده می توانید این بازی را به راحتی و بدون مشکل انجام دهید و همجنین می توانید با انجام مکرر این بازی در این مبحث مهارت و سرعت عمل لازم را به دست آورید.

برای دانلود فایل آموزشی اینجا کلیک کنید.

مرکز یادگیری سایت تبیان-علی کلوت