تبیان، دستیار زندگی
ست مدیر روابط عمومی مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر كشور، با اعلام برگزاری اردوی «طلیعه حضور»، این طرح را فرصتی مناسب برای آشنایی طلاب سال اول با انتظارات مردم از روحانیت دانست. به گزارش خبرگزاری تبیان به نق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اردوی «طلیعه حضور» فرصتی مناسب برای آشنایی با اصول طلبگی است

مدیر روابط عمومی مركز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر كشور، با اعلام برگزاری اردوی «طلیعه حضور»، این طرح را فرصتی مناسب برای آشنایی طلاب سال اول با انتظارات مردم از روحانیت دانست.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحسن قدسی‌پور، برگزاری اردوی «طلیعه حضور» را یكی از فعالیت‌های معاونت فرهنگی این مركز عنوان كرد و افزود: این اردو ویژه طلاب ورودی سال اول حوزه‌های علمیه است كه تا دو سال پیش به خاطر سنخیت‌های آداب اجتماعی هر شهر، این اردوها در مدارس مربوطه برگزار می‌شد.

وی، از برپایی این اردوها طی دو سال اخیر در شهر مقدس قم خبر داد و گفت: به خاطر فضای معنوی و حضور مراجع تقلید، علما و شخصیت‌های برجسته در شهر قم، اردوهای طلیعه حضور در این شهر مقدس برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، آشنایی طلاب ورودی با مركز مدیریت و نظارت نزدیك مسوولان بر برپایی این اردو‌ها را از اهداف انتقال اردوی طلیعه حضور به شهر قم خواند.

حجت‌الاسلام قدسی‌پور، از برگزاری این اردو در شش مرحله خبر داد و افزود: در اردوی امسال چهار هزار نفر از طلاب ورودی سال تحصیلی 84 – 85، از 180 مدرسه علمیة سراسر كشور در شش مرحله به شهر قم می‌آیند.

وی، مدت برگزاری هر مرحله را دو روز عنوان كرد و گفت: در هر مرحله حدود هفتصد نفر از طلاب در این شهر حضور می‌یابند و از برنامه‌های متنوع اردو بهره‌مند می‌شوند.

مدیر روابط عمومی حوزه‌های علمیه خواهران، اهداف برگزاری این طرح را آشنایی طلاب با آسیب‌ها و شرایط طلبگی، تبیین انتظارات مردم از روحانیت برشمرد و خاطر نشان كرد: این اردو‌ها شامل سخنرانی، پرسش و پاسخ، نشست شبانه، میزگرد طلاب موفق غیرایرانی و برگزاری كمیسیون‌های مختلف است.برنامه‌های جنبی آن نیز عبارتند از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س)، حضور در گلزار شهدا و بازدید از نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی.

حجت‌الاسلام قدسی پور در پایان، از برگزاری سه مرحله از اردوی طلیعه حضور ویژه طلاب استان‌های ایلام و اردبیل خبر داد.