تبیان، دستیار زندگی
مذاکرات مثبتی با 10 کاندیدای منتخب جبهه مردمی انقلاب صورت گرفته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امواج حمایت‌ها از جبهه مردمی

مذاکرات مثبتی با 10 کاندیدای منتخب جبهه مردمی انقلاب صورت گرفته است.

بخش سیاست تبیان

امواج حمایت‌ها از جبهه مردمی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بابیان اینکه شاید برخی تصور کنند با توجه به فرصت کمی که تا انتخابات باقی‌مانده،تصمیمات و اقدامات جبهه مردمی از شتاب لازم برخوردار نیست و مقداری از زمان عقب است، گفت: سرعت عمل و رسیدن به جمع‌بندی و معرفی گزینه نهایی امری مطلوب است ولی با توجه به اینکه تلاش‌ها با هماهنگی و مشارکت خوبی انجام می‌شود و از سراسر کشور فعالان سیاسی و منتخبان نیروهای ولایی و ارزشی در تصمیم‌گیری‌ها سهیم‌اند و تاکنون همدلی و هم‌گرایی کم‌سابقه‌ای حاکم بوده، مسلماً پس از نیل به تصمیم نهایی با وفاق ایجادشده به‌سرعت شاهد هم‌افزایی ظرفیت‌ها و امواج حمایت‌های مردمی خواهیم بود که منشأ تحول سازنده درنتیجه انتخابات و کشور خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: اکنون تصمیم‌گیری به‌گونه‌ای نیست که دبیران سیاسی تشکل‌ها و احزاب، صرفاً بر مبنای نگاه ،مصلحت‌اندیشی و یا منافع خود تصمیم بگیرند و یا جانب‌دارانه از فرد خاصی حمایت کنند.

عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب ادامه داد: در این سازوکار در یک اقدام بی‌سابقه و بی‌بدیل نیروهای مردمی و انقلابی از سراسر کشور و برگزیدگان اقشار گوناگون، از میان 220 کاندیدا،30 نفر اعضای شورای مرکزی و از بین21کاندیدای مطرح برای ریاست جمهوری 10نفر را انتخاب کردند و این 10نفر در دومین مجمع ملی به 5 نفر خواهند رسید؛ بنابراین کار کاملاً حساب‌شده و دقیق‌ پیش می‌رود چون مکانیزم طراحی‌شده ازنظر قاطبه عناصر دلسوز و ولایی معقول و مقبول است.

شورای مرکزی تمرکز و اهتمام خود را به انتخابات ریاست جمهوری معطوف ساخته و می‌کوشد در تعامل منطقی با 10 نامزد مرحله اول مبتنی بر میثاق و تعهدی که دارند، مصلحت کشور را لحاظ کند تا در نهایت شخصیتی که بیشترین پایگاه مردمی را دارد مشخص شود.

*اقبال عمومی متضمن موفقیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب است

استاد دانشگاه تهران بابیان اینکه اقبال عمومی نسبت به جبهه مردمی نیروهای انقلاب متضمن موفقیت آن است، گفت:‌ اولین بار است که از دورترین نقاط کشور افرادی در یک مجمع ملی 3000 نفره حاضرشده و خودشان اتخاذ تصمیم می‌کنند که ماحصل آن با واقعیات جامعه متناسب‌تر از شرایطی است که سران احزاب و تشکل‌هایی در تهران تصمیم بگیرند و انتظار داشته باشند همه در سراسر کشور گوش‌به‌فرمان باشند و دعوت آن‌ها را اجابت کنند و برای تصمیمی که هیچ دخلی درآن نداشته‌اند و چه‌بسا اعتقادی به آن ندارند با تمام توان و انگیزه بکوشند.

حسینی بابیان اینکه اعضای مجمع عمومی با نیازها،اولویت‌ها، چالش‌ها و تا حدودی راهکارها آشنا هستند، اظهار داشت: این جمع می‌دانند مردم به چه افرادی تمایل بیشتری خواهند داشت و بر این اساس آرا و نظراتشان واقع‌بینانه‌تر خواهد بود و چون خودشان در فرآیند جدید مشارکت دارند، به‌طورجدی برای تحقق و نتیجه‌گیری، تلاش و مجاهدت بی‌وقفه خواهند داشت.

* جلسات هم‌اندیشی متعددی در شهرستان‌ها در حال برگزاری است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بابیان اینکه اعضای 3000 نفری مجمع ملی منتخب جمع بسیار گسترده‌تری هستند، اظهار داشت: برای مثال 3یا 4 نفری که از یک شهرستان در مجمع ملی حضور پیدا می‌کنند، برگزیده جمع وسیع‌تری هستند و علی‌القاعده نظرات آنان را انعکاس می‌دهند.

وی افزود: جلسات هم‌اندیشی و مشورتی متعددی در مراکز استان‌ و شهرستان‌ها در حال برگزاری است که نتایج و پیشنهاد‌های خوبی نیز به همراه داشته است.

حسینی تأکید کرد: به یاری خداوند و به‌واسطه عقلانیت حاکم بر نیروهای مؤمن و ولایتمدار و با درس‌آموزی از تجارب تلخ انتخابات سال92،حرکت جامع و همه‌جانبه‌ای شکل‌گرفته که پس از رسیدن به نتیجه نهایی همه یکپارچه فعال‌شده و تأثیرگذاری خود را در جلب آرای آحاد مردم عزیز ایران خواهند داشت.

*تصمیمات مرتبط با انتخابات شوراها به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذارشده

عضو هیات رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب در پاسخ به سؤالی پیرامون ورود جبهه مردمی به انتخابات شوراها، تصریح کرد: تصمیمات و اقدامات مرتبط با انتخابات شوراها به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذارشده چون آن‌ها احاطه و اشراف بیشتری به اوضاع محلی دارند و شورای مرکزی جبهه نمی‌تواند از تهران این وظیفه خطیر را به‌خوبی آن‌ها انجام دهد.

*تمرکز کنونی جبهه مردمی بر انتخابات ریاست جمهوری است

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در برهه کنونی، شورای مرکزی تمرکز و اهتمام خود را به انتخابات ریاست جمهوری معطوف ساخته و می‌کوشد در تعامل منطقی با 10 نامزد مرحله اول مبتنی بر میثاق و تعهدی که دارند، مصلحت کشور را لحاظ کند تا در نهایت شخصیتی که بیشترین پایگاه مردمی را دارد مشخص شود و با حمایت سایر داوطلبان و حامیان آنان و اقبال عموم مردم، جامه زیبای خدمت به مردم در کسوت ریاست جمهوری را بپوشد و به اوضاع نابسامان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پایان دهد.

*مذاکرات مثبتی با 10کاندیدای منتخب انجام‌شده است

حسینی در پاسخ به سؤالی پیرامون مذاکره شورای مرکزی جبهه مردمی با 10 کاندیدای انتخاب‌شده در اولین مجمع عمومی، گفت:‌ با این عزیزان گفت‌وگو و مذاکرات مثبتی صورت گرفته تا به حمایت قاطعانه از گزینه نهایی پای بند باشند. همچنین در

مورد برنامه‌ها و تیم‌ مدیریتی کاندیداها صحبت و گزارش مفیدی به مجمع ملی دوم ارائه خواهد شد.


منبع : خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .