تبیان، دستیار زندگی
در شرایطی که پرسپولیس در اواسط فصل به سر می برد و به دنبال قهرمانی در لیگ برتر است، به نظر می رسد مسوولان این باشگاه برنامه ریزی برای سال آینده را از همین حالا آغاز کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نگاهی به شروع فعالیت نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس

در شرایطی که پرسپولیس در اواسط فصل به سر می‌برد و به‌دنبال قهرمانی در لیگ برتر است، به نظر می‌رسد مسوولان این باشگاه برنامه‌ریزی برای سال آینده را از همین حالا آغاز کرده‌اند.

پرسپولیس

اولین و دست به نقد‌ترین اقدام تمدید با ستاره‌های تیم است. ستون‌هایی که به‌واسطه استفاده برانکو از یک ترکیب ثابت شناسایی آنها خیلی هم سخت نیست. تاکتیک باشگاه فصل گذشته هم برهمین منوال بود و آنها درمقطعی مشابه قرارداد سرمربی تیم را تمدید کردند. کسی‌که محور اصلی تیم تلقی می‌شد ومابقی بازیکنان باید با تفکرات او جذب می‌شدند.

دروازه تا 1400 بیمه شد

علیرضا بیرانوند که اولین خرید پرسپولیس در ابتدای لیگ شانزدهم محسوب می‌شد، در نیم فصل خیلی بی‌سروصدا قراردادش را 3 سال دیگر هم با پرسپولیس تمدید کرد. این دروازه‌بان که گلر مورد اعتماد کی‌روش هم محسوب می‌شود، با این وضعیت تا سال 1400 در جمع سرخپوشان می‌ماند و از این بابت پرسپولیس تا سال‌ها می‌تواند دروازه خود را بیمه شده ببیند. پستی که درسال‌های گذشته به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شده بود وحالا یک مهره مطمئن در این پست خواهد داشت.

انصاری و پایان رویای چین

در نیم فصل لیگ شانزدهم بود که بارها بحث خروج محمد انصاری از پرسپولیس و پیشنهاد قابل‌توجه چینی که دریافت کرده بود، مطرح شد. باشگاه پرسپولیس نیز وسوسه شده بود انصاری را در ازای دریافت مبلغی به این باشگاه چینی واگذار کند، اما در نهایت با مخالفت برانکو نه‌تنها این بازیکن از پرسپولیس رفتنی نشد، بلکه مسوولان باشگاه تصمیم گرفتند، از همین حالا ماندن او در پایان فصل را هم تضمین کنند. انصاری که قراردادش با پرسپولیس در پایان فصل تمام می‌شد، یک سال دیگر تمدید کرد تا 600 میلیون به مبلغ قراردادش اضافه شده و دیگر او جزو بازیکنان ارزان قیمت پرسپولیس نباشد.او حالا درصورت جدایی باید سهم بسزایی از قراردادش را به باشگاه پرسپولیس بپردازدکه کمترین حق این باشگاه بعد از کشف و معرفی این بازیکن به فوتبال ایران است.

فقط این سه نفر قرارداد ندارند

از میان تمام بازیکنانی که هم اکنون پرسپولیس در اختیار دارد، فقط 3 بازیکن قراردادشان در پایان فصل جاری به اتمام می‌رسد. سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا و سروش رفیعی 3 بازیکنی هستند که قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود، اما از همین حالا مذاکرات برای تمدید قرارداد این 3 بازیکن که جزو مهره‌های کلیدی تیم برانکو هستند، آغاز شده است. بعید نیست که قبل از پایان فصل قرارداد این 3 بازیکن نیز تمدید شود تا پرسپولیس در پایان فصل با خیالی راحت به فکر جذب بازیکنان جدید باشد. متوجه باشید که حتی بازیکنان سرباز این تیم مثل عالیشاه و نوراللهی هم قرارداد بلند مدت دارند و بعد از پایان دوران خدمت باید به جمع قرمزها برگردند.

تابستان آرام قرمزها

نگاهی به تاکتیک باشگاه پرسپولیس و تیم مدیریتی طاهری نشان می‌دهد اصرار آنها در قراردادهای بلندمدت و ملزم کردن بازیکنان به عقد قرارداد در بیرون از فصل نقل‌وانتقالات که هیجان‌های خاصی برآن حاکم است پرسپولیس را در آستانه تابستانی آرام و کم تنش قرارداده است، اگرچه درکارنامه خریدهای آنها نقاط تاریکی مثل خریدهای اوکراینی هم وجود دارد.

خریدهایی که هزینه‌های بسیاری روی دست باشگاه گذاشت و به عاملی برای سرکوفت برسر باشگاه تبدیل شد. تا آنجا که خرید ستاره‌هایی مثل بیرانوند و سروش رفیعی راهم تحت تاثیرخود قرارداد. شاید فرصت نقل‌وانتقالات پیش رو بهترین زمان برای تصحیح اشتباهات گذشته و تجهیز تیم برای ادامه راهش در آسیا باشد.


منبع: دنیای اقتصاد