تبیان، دستیار زندگی
یک بازی جذاب برای انجام عمل ضرب کسری که در این بازی به وسیله...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی ضرب کسر

بازی ضرب کسر

یکی از جمله مواردی که دانش آموزان در درس ریاضی با آن بسیا دچار مشکل می شوند مبحث ضرب کسر ها می باشد این مبحث با توجه به پیچیدگی که دارد نیاز به تمرین و تکرار از طریق شکل می باشد. ما در این قسمت برای شما دانش آموزان یک بازی ساده و در عین خال جذاب قرار داده ایم تا به وسیله انجام این بازی بتوانید در این مبحث توانایی لازم برای انجام این مبحث را به دست آورید.

نحوه انجام این بازی به این صورت است که در این بازی شما در ابتدای ورود به بازی یک صفحه را مشاهده می کنید که با دو گزینه مشخص شده است که به ترتیب هر کدام در قسمت پایین توضیح داده می شود.

گزینه اول Multiply unit fractions: با انتخواب این گزینه ضرب کسر با صورت مساوی انجام می شود .

گزینه دوم Multiply multipart fractions and then simplify: با انتخاب این گزینه می توان عمل ضرب با صورت و مخرج متفاوت را انجام داد.

با انتخاب هر کدام از این گزینه ها وارد بخش مربوط به همان قسمت می شوید. برای مثال در این قسمت بر روی بخش اول کلیک کرده ایم  بعد از کلیک کردن به صفحه اصلی وارد می شوید. در این برای شما دو کسر نمایش داده می شود و در قسمت پایین هم تعدادی جواب نوشته شده است شما بعد از انتخاب جواب درست مشاهده می کنید بعد از انتخاب جواب درست مربع های بالای کسر به حرکت در می آیند و در نهایت شکل حاصل ضرب کسر را نمایش می دهد.حالا با توجه به توضیحات بالا می توانید به راحتی این بازی را انجام  دهید.

برای دانلود فایل آموزشی اینجا کلیک کنید.

مرکز یادگیری سایت تبیان-علی کلوت