تبیان، دستیار زندگی
دبیر ششمین جشنواره بازیهای رایانه ای از دریافت 187 بازی و 19 بازی نامه در ششمین جشنواره بازیهای رایانه ای تهران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

187 بازی در ششمین جشنواره بازیهای رایانه ای تهران

دبیر ششمین جشنواره بازیهای رایانه ای از دریافت 187 بازی و 19 بازی نامه در ششمین جشنواره بازیهای رایانه ای تهران خبر داد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

متین ایزدی؛ دبیر ششمین جشنواره بازیهای رایانه ای تهران

به گزارش تبیان، متین ایزدی روز دوشنبه در نشست خبری این جشنواره اظهار داشت: تعداد آثار رسیده در این دوره رکورد سال گذشته که 127 بازی بود را شکست. وی با بیان اینکه امسال 160 بازی پلدفرم اندروید و 36 بازی رایانه های شخصی به دبیرخانه رسید ادامه داد: در بخش رایانه های شخصی، بازی ها افت کرده اما کیفیت بسیار خوب و قابل توجهی دارند اما بازی های موبایلی و پلدفرم اندروید بسیار زیاد شده که بعضی از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیست.

ایزدی با اشاره به داوری آثار افزود: فرآیند داوری با 29 داور به اتمام رسید که 13 داور داخلی و 16 داور خارجی با حضور نماینده کارگروه نظام صنفی داوری انجام شد که داوران بازی ها را در فضایی ایزول بازی می کردند و امتیاز می دادند.

وی گفت: برای اینکه داوری شفاف تر باشد و دقت بیشتری روی انتخاب آثار صورت گیرد، در دو مرحله انجام شد و نتایج نهایی شد که 40 نفر برگزیده خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه ششمین جشنواره بازیهای رایانه ای 21 اسفند ماه در برج میلاد برگزار می شود گفت: در همه ژانرها برگزیده خواهیم داشت که جایزه، تندیس، یا دیپلم افتخار و جوایز نقدی و عملیاتی به آنها اهدا می شود.

ایزدی گفت: سال گذشته در بخش جوایز عملیاتی نیز داشتیم اما نتوانستیم زحمات همراهان را به خوبی نشان دهیم. هدف جشنواره تبدیل به حلقه ای بین بازیهای که دیده و فروخته شوند با همه بازیهای دیگر است به همین دلیل امسال به حامیان جشنواره علاوه بر جوایز نقدی جوایز عملیاتی نیز داده می شود.

ایزدی گفت: امسال ایرانسل با یک پکیچ از جوایز عملیاتی پشتیبانی می کند همچنین تیم تبسل حامی دومی است که دو کمپین برای هدیه دادن به بازیگران طراحی کرده است، همراه سوم کافه بازار است که به واسطه میزان علاقه بازی سازان ایرانی به این مارکت و علاقه مندی مخاطبان جایگاه ویژه ای داشته است هم چنین آپارات همراه همیشگی است که فرهنگ دیده شدن بازی های ایرانی را همواره پشتیبانی می کند.

ایزدی بیان داشت: یکی از اهداف جشنواره این است که برندگان جشنواره که بهترین های صنعت در سال جاری هستند را به تی جی سی وصل کنیم و بازی های برتر در روز ناشران تی جی سی به عنوان ویترین بازی سازان ایرانی معرفی شود.

وی اظهار داشت: همچنین در تلاش هستیم تا برندگان جشنواره به بدنه آموزش بنیاد ملی بازی های رایانه ای متصل شوند.