تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل میراث فرهنگی البرز از فعالیت دو موزه در ایام نوروز خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه‌موزه «احمد شاملو» در انتظار مسافران نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز از فعالیت دو موزه در ایام نوروز خبر داد.

بخش گردشگری تبیان

خانه موزه احمد شاملو در انتظار مسافران نوروزی

به گزارش تبیان از ایسنا؛ «عبدالناصر میرچی» اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با بخش خصوصی، قرار است دو موزه تمبر و بامداد در ایام نوروز میزبان مسافران البرز باشند.

وی گفت: یکی از این موزه‌ها «بامداد» نام دارد که در حقیقت خانه احمد شاملو شاعر معاصر است و دیگری نیز موزه تمبر است.

میرچی خاطرنشان کرد: هردو این موزه‌ها که اولی در دهکده فردیس و دیگری در رجایی‌شهر ‌کرج قرار دارند، توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند و میراث فرهنگی تنها بر چگونگی فعالیت آن‌ها نظارت دارد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روشن بودن چراغ کاروانسرای شاه عباسی در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: این کاروانسرا نیز در ایام عید با بخش‌های مختلفی چون بازارچه صنایع‌دستی، رستوران و ... پذیرای مسافران است.

میرچی در ادامه به آماده نبودن کاخ سلیمانیه برای بازدید عموم مردم در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: هنوز بازسازی کف این کاخ به پایان نرسیده و اگر رفت و آمد درآن زیاد باشد تمام هزینه‌های انجام شده به هدر می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی البرز توضیح داد: قرار است این کاخ به‌عنوان موزه نقاشی دوران قاجار افتتاح شود و به‌عنوان کاخ موزه مورد استفاده عموم قرار گیرد.

میرچی تصریح کرد: برای افتتاح این مجموعه باید ردیف اعتباری مجزایی برای به‌کارگیری نگهبان و نگهداری مستمر از این کاخ تصویب شود.

وی افزود: در کاخ سلیمانیه می‌توان منحصر به فردترین نقاشی‌های دیواری دوره قاجار را مشاهده‌ کرد، از همین‌رو باید برای حفظ و نگهداری این سرمایه، تلاش بیشتری صورت داد.


منبع :‌ ایسنا