تبیان، دستیار زندگی
ند  حضرت آیت الله نوری همدانی روز یكشنبه در سالروز كشف حجاب توسط رضاخان در جمع اساتید، طلاب و بسیجیان مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم، یكی از دسیسه‌های استكبار برای سلطه بر مسلمانان را كم‌رنگ كردن عمل به قرآن در م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دشمنان به دنبال كم رنگ كردن عمل به قرآن در میان مسلمانان هستند

حضرت آیت الله نوری همدانی روز یكشنبه در سالروز كشف حجاب توسط رضاخان در جمع اساتید، طلاب و بسیجیان مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم، یكی از دسیسه‌های استكبار برای سلطه بر مسلمانان را كم‌رنگ كردن عمل به قرآن در میان مسلمانان دانست.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع اساتید، طلاب و بسیجیان مدرسه علمیه امام مهدی موعود(عج) قم، با اشاره به این‌كه استعمار برای تسلط بر كشورهای اسلامی درصدد كم‌رنگ كردن عمل به قرآن است، افزودند: استكبار برای تضعیف كشورها آنها را به راحتی مسخّر كرد، ولی در برابر كشوری مانند ایران مشكل داشت.
وی در این مراسم كه هم زمان با سالروز كشف حجاب توسط رضاخان در سال 1314 شمسی برگزار می‌شد، گفت: انقلاب اسلامی در ایران سه ویژگی داشت و این سه ویژگی مانع از تسلط كفار بر این كشور محسوب می‌شود. نخست این‌كه شخصیت والایی مانند امام خمینی (ره)، رهبر این انقلاب بود. دوم این‌كه مردم ایران بسیار هوشمند و متفكرند و این هوشمندی باعث شده است كه در زمینه‌های علمی و فرهنگی به پیشرفت‌های قابل توجهی برسند و به همین خاطر مردم ایران در زمان فتح ایران فرهنگ اهل بیت (ع) را الگو قرار دادند و به مذهب شیعه گرایش پیدا كردند.
این مرجع تقلید افزود: سومین دلیلی كه ایران را از سایر كشورها متمایز می‌كند این است كه ایران مركز تشیّع است و شیعیان هیچ‌گاه در برابر استكبار تسلیم نمی‌شوند و این یكی از ویژگی‌های منحصر به فرد مردم ایران است.