تبیان، دستیار زندگی
دانشمندانی که به نوعی هنرمند بوده اند و البته هنرمندانی که از بحث های علمی بی بهره نبوده اند، بحث های جالبی را در خصوص تلاقی علم و هنر به وجود آورده اند که گفتگو در مورد آنها خالی از لطف نیست...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هنر و علم کجا همگرا می شوند؟ (1)

دانشمندانی که به نوعی هنرمند بوده اند و البته هنرمندانی که از بحث های علمی بی بهره نبوده اند، بحث های جالبی را در خصوص تلاقی علم و هنر به وجود آورده اند که گفتگو در مورد آنها خالی از لطف نیست..

درباره نویسنده مقاله:

پیش از آنکه مطلب زیر را بخوانید بهتر است کمی در مورد نویسنده آن اطلاعات داشته باشید

Elaine Biech ، رئیس انجمن ebb ، یک فرد موفق در اجرای استراتژی های آموزشی، یکی از رهبران توسعه آموزش، و مشاوره های متعددی در خصوص یادگیری تجربی است، وی در طول سی سال گذشته به سازمان ها از طریق تغییر در مقیاس های آموزشی کمک شایانی کرده است. او در ده ها کنفرانس های ملی و بین المللی شرکت کرده و به ارائه نکات جالب و متفاوتی پرداخته و در نشریات از جمله ژورنال وال استریت، مجله مدیریت دانشگاه هاروارد، مجله روزانه سرمایه گذاران کسب و کار، و مجله فورچون گفتگوهای برجسته ای داشته است. او نویسنده و سردبیر بیش از 50 کتاب از جمله کتاب ASTD  به نام یادگیری در محل برای حرفه ای ها، کتاب رهبری ، 10 گام برای آموزش موفقیت آمیز، آموزش نهایی، از طریق تغییر پر رونق شوید، مشاوره کسب و کار و آموزش مدیران می باشد.

او برای خدمت در انجمن های آموزشی داوطلبانه کار کرده و جوایز مختلفی از جمله

ASTD Torch Award (سال 1992)

ASTD Volunteer Staff Partnership Award (سال 2004)

Gordon Bliss Memorial Award (سال 2006)

را دریافت نموده است.

مطلب ارائه شده توسط این نویسنده:

دانشمندانی که به نوعی هنرمند بوده اند و البته هنرمندانی که از بحث های علمی بی بهره نبوده اند، بحث های جالبی را در خصوص تلاقی علم و هنر به وجود آورده اند که گفتگو در مورد آنها خالی از لطف نیست به عنوان مثال: آیا می دانستید که آلبرت انیشتین یک پیانیست بزرگ بود و به خوبی ویالون می نواخت؟ او معتقد بود که "تمام دستاوردهای بزرگ علم باید از دانش شهودی آغاز گردند تا ماندگار باشند" او اظهار داشت که نظریه نسبیت "یک نوع هارمونی موسیقی است که به طور مستقیم به ذهن او خطور کرده است."

هنر و علم کجا همگرا می شوند؟ (1)

آیا به ایتالیا سفر کرده اید ؟ مجسمه سازی میکل آنژ  و نقاشی خیره کننده او بر روی سقف کلیسای سیستین در رم بسیار زیبا و جالب توجه است. اما آیا می دانستید که او یک آناتومیست بود که به کالبدشکافی اجساد میزد و این امر در به تصویر کشیدن بسیار دقیق انسان به او کمک می کرد؟ در واقع بسیاری از هنرمندان بزرگ به شدت معتقد بودند که هنر و علم دست در دست هم دارند، شما با هنر در علم پیشرفت خواهید کرد و علم می تواند به شما برای تبدیل شدن به هنرمندی بزرگ یاری خواهد رساند، چند تن از بزرگان هم عقیده با این نظریه لئوناردو داوینچی، کلود مونه، ونسان ون گوگ، و جوناس سالک، هستند.

همگرایی هنر و علم آموزش:

شاید بتوان گفت آموزش مثال نهایی یک حرفه است! حرفه ای که نیاز به همگرایی علم و هنر دارد. ممکن است شما هم برای تبدیل شدن به یک دبیر خوب، یک مربی دلسوز یا یک معلم تاثیرگذار به دفعات از مسیر اصلی آموزش و پرورش منحرف شده باشید، خصوصا زمانی که شما به آموزش مجازی بپردازید و با مخاطبان خود تماس رو در رو نداشته باشید مانند بسیاری از ما مربیان دوره های آموزشی ممکن است شما هم به اصطلاح از در پشتی وارد شده باشید! بدین معنا که از چهارچوب های علمی وکلاسیک تبعیت نکرده باشید زیرا به واقع تدریس هنر است !

من (Elaine Biech نویسنده این مقاله) به عنوان یک مربی خود آموخته، با خواندن دقیق و موشکافانه نوشته های هر فردی که در این راه با موفقیت گام برداشته و به نوعی رهبر توسعه و دانشمند علوم شناختی بوده است کار خود را آغاز کردم. من کتاب ها و مقالات متعددی از مجله های گوناگون را خواندم که در مورد موضوع آموزش و یادگیری بحث ها و نکات مفیدی ارائه کرده بودند.

هنر و علم کجا همگرا می شوند؟ (1)

شخصا به دانش و موضوعات Malcolm Knowles در خصوص یادگیری خودآموز، نوشته های Robert Gagné در خصوص شرایط یادگیری، تحقیقات گسترده Robert Mager در زمینه آماده سازی اهداف آموزشی علاقه¬مند بودم، همچنین تمامی تحقیقات و تجربیات Kurt Lewin نیز برایم جذابیت داشت. علاوه بر موارد عنوان شده نتایج تحقیقات Abraham Maslow, David Kolb, و بسیاری دیگر را مطالعه نمودم.

منابع:
Where Art and Science Converge” Elaine Biech ”

www.td.org

Art & Science Converge to Inspire Creative Solutions

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی