تبیان، دستیار زندگی
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این كه در بحث گردشگری بسته هایی شامل نقشه گردشگری و تورهای مختلف در نظر گرفته شده است، گفت: در این بسته ها حدود ١٠٠ هزار كارت نیز در نظر گرفته شده است كه حمل و نقل عمومی از طریق این كارت ها رایگان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیش بینی خدمات ویژه گردشگری برای ٦٣ محله محروم در ایام نوروز

توزیع بیش از ١٠٠هزار كارت گردشگری

معاون امور اجتماعی و  فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این كه در بحث گردشگری بسته هایی شامل نقشه گردشگری و تورهای مختلف در نظر گرفته شده است، گفت: در این بسته ها حدود ١٠٠ هزار كارت نیز در نظر گرفته شده است كه حمل و نقل عمومی از طریق این كارت ها رایگان است.

بخش گردشگری تبیان

پیش بینی خدمات ویژه گردشگری برای 63 محله محروم در ایام نوروز

به گزارش تبیان از «تهران سما»؛ مجتبی عبدالهی در نشست خبری برنامه های نوروز معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران گفت: خدمات گسترده ای با استفاده از همه ظرفیت ها برای شهروندان و مسافران در نظر گرفته شده است كه از تاریخ ٢٧ اسفند ماه سال جاری تا ١٣ فروردین ماه سال ٩٦ خواهد بود.

وی با اعلام این كه ستاد گردشگری شهرداری تهران برنامه های متنوعی در نظر گرفته است، افزود: در ١١ نقطه سطح شهر تهران در بحث گردشگری مكان هایی برای اطلاع رسانی در مناطق مختلف تهران در نظر گرفته شده است.

عبدالهی با اعلام این كه در بحث گردشگری بسته هایی شامل نقشه گردشگری و تورهای مختلف در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: در این بسته ها حدود ١٠٠ هزار كارت نیز در نظر گرفته شده است كه حمل و نقل عمومی از طریق این كارت ها رایگان می باشد و نیز برای ورودیه ٢٥٠ أماكن مراكز وابسته به گردشگری تهران حداقل تخفیف ٥٠ درصدی و برخی مراكز نیز رایگان در نظر گرفته شده است.

در بحث گردشگری بسته هایی شامل نقشه گردشگری و تورهای مختلف در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: در این بسته ها حدود ١٠٠ هزار كارت نیز در نظر گرفته شده است كه حمل و نقل عمومی از طریق این كارت ها رایگان می باشد و نیز برای ورودیه ٢٥٠ أماكن مراكز وابسته به گردشگری تهران حداقل تخفیف ٥٠ درصدی و برخی مراكز نیز رایگان در نظر گرفته شده است.

عبدالهی با بیان این كه شهروندان از طریق سامانه ١٣٧ و نیز سایت گردشگری از تورها مطلع میشوند، ادامه داد: در ١٠ نقطه شهر تهران نیز امكان اسكان رایگان پیش بینی شده كه این مكان ها در برخی از سالن های ورزشی و نیز قسمتی از تعدادی از بوستان ها مسقف شده و برای اسكان مسافران آماده شده است كه هرمكانی حدود ١٠٠ خانوار ظرفیت اسكان دارد.

وی با اشاره به تورهای گردشگری در نوروز اظهار كرد: تورهای نیم روزه و یك روزه در مكان های مختلفی چون برج میلاد، تور دوچرخه سواری ، پیاده روی قلب تاریخی تهران، باغ پرندگان و.. در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اعلام این كه برای ٦٣ محله محروم مناطق ٢٢ گانه خدمت رسانی ویژه ای در ایام نوروز در نظر گرفته شده است، تصریح كرد: برای سالمندان و نیز خانواده شهدا نیز تورهای ویژه ای پیش بینی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: جشنواره تفریحی ورزشی تهران از ٥ تا ١٢ فروردین در بوستان های مناطق ٢٢ گانه برگزار خواهد شد كه در ٢٢ بوستان های بزرگ هر منطقه جشنواره های تفریحی از جمله احیای بازی های قدیمی ایرانی برگزار می شود.

عبدالهی با اشاره به برنامه های روز جمهوری اسلامی نیز گفت: بوستان خلیج فارس، برج میلاد، بوستان ولایت، جشنواره ای ویژه به مناسبت روز جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

برای ٦٣ محله محروم مناطق ٢٢ گانه خدمت رسانی ویژه ای در ایام نوروز در نظر گرفته شده است. برای سالمندان و نیز خانواده شهدا نیز تورهای ویژه ای پیش بینی شده است.

این مقام مسئول تاكید كرد: جشنواره تفریحی روز طبیعت در ١٠٠ بوستان تهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یكی از برنامه های معاونت اجتماعی فرهنگی، بازدید از ١٢ هزار مادر شهید به مناسبت ٢٩ اسفند است و نیز جشنواره اقوام در چند نوبت در سطح شهر تهران نیز برگزار خواهد شد.

عبدالهی ادامه داد: در حال حاضر حدود ١٢ هزار و ٥٠٠نفر ظرفیت شهرداری برای افراد وابسته به آسیب های اجتماعی از جمله متكدیان و معتادان است كه در صورت لزوم افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به اتوبوس گردشگری گفت: این اتوبوس ها با مشاركت بخش خصوصی تهیه شده و پلاك گذاری شده و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


منبع :تهران سما