تبیان، دستیار زندگی
شرکت در جلسات گوناگون و انجمن های مختلف باعث می شود بتوانید ذهن خود را بر ژانرهای مختلف معطوف کنید. اگر خوب به صحبت افراد گوش دهید...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 راهنمایی برای یافتن افراد با استعداد در آموزش الکترونیک (3)

شرکت در جلسات گوناگون و انجمن های مختلف باعث می شود بتوانید ذهن خود را بر ژانرهای مختلف معطوف کنید. اگر خوب به صحبت افراد گوش دهیدو یا آن که با دقت بحث های آن ها را مطالعه کنید می توانید نکات و ویژگی هایی مختلفی از افراد را کشف کنید. در بین جلسات خود از پیشنهادهای ترسناک صحبت کنید تا افراد ایده های خود را رو کنند و از این طریق بیشتر با آن ها آشنا شوید. در کنار تمام تلاش ها و فکرهای خود مدتی را نیز برای استراحت برای خود در نظر بگیرید مطمئنا بهترین ایده ها زمانی به فکرمان خطور می کنند که به هیچ چیز خاصی فکر نمی کنیم. برای استعداد سایرین نقش کبریت را بازی کنید تا بتوانید با ایجاد جرقه ای، ایده های افراد را شعله ور سازید. همه ایده های خود را در نظر بگیرید وبا دیدی باز بر روی سایت ها و وبلاگ ها به جستجو بپردازید.

در قسمت قبل به مواردی همچون دانشگاه ها، جستجو در بین انجمن ها و چت های توییتر، شرکت در گروه های EDTech و .... اشاره شد که اگر بتوانید آن ها را با سایر نکات ترکیب کنید بدون شک به موفقیت هایی بزرگی دست خواهید یافت.

10 راهنمایی برای یافتن افراد با استعداد در آموزش الکترونیک (3)

به افراد دارای سابقه شغلی نگاهی بیندازید.

من این تئوری را قبول دارم که بسیاری از طراحان و توسعه دهنگان خوب آموزش آنلاین از شرکت های فروشنده آموزش آنلاین بیرون می آیند. این نکته تنها یک نظریه است اما من آن را قبول دارم.

به انجمن های صنعت آموزش آنلاین و دیگر انجمن های روی آورید.

یکی از بهترین مکان ها برای یافتن افراد با استعداد در این رشته، انجمن های صنعت آموزش الکترونیک هستند. با شرکت در چنین انجمن هایی می توانید رزومه آموزش الکترونیکی خود را در اختیار سایرین قرار دهید تا بتوانید شغلی در این رابطه پیدا کنید و یا اینکه اگر به دنبال شخصی در یک جایگاه هستید آن را به عنوان آگهی اعلام کنید. حتی انجمن های کوچکی نیز وجود دارند که در قالب گروه های کوچک ظاهر می شوند. یکی از مشهورترین انجمن ها در جوامع اروپایی، قهرمانان جامعه آموزش الکترونیک (E-Learning Heroes community) نام دارد. علاوه بر این جوامع شما می توانید در ابزارهای آموزش الکترونیک نیز جستجو کنید و در انجمن هایی که با یکدیگر به بحث می پردازند نیز نگاهی بیندازید چرا که در بین تمامی این مذاکرات، فردی که بهتر و مسلط تر از سایرین سخن می گوید به راحتی قابل شناسایی است.

یک Meeting ایجاد کرده و یا به جلسه ای ملحق شوید.

در هر شهر بزرگی، گروه هایی را می بینیم که با یکدیگر به گفتگو می پردازند. تمامی این مذاکرات به منظور رسیدن به نتیجه ای یکسان برگزار می شوند و آن هم یافتن ابزارهای جدید و المان های مختلف آموزشی است. از کنار چنین ملاقات هایی بی توجه گذر نکنید و نسبت آن ها بی اهمیت نباشید. برای این کار می توانید به لینک meetup.com مراجعه کنید. افراد ماهر بسیاری را می شناسم که برای خود جلساتی با این شکل ترتیب می دهند. شما نیز برای خود ملاقات هایی را برگزار کنید. هر چه این ملاقات ها ماهرانه تر برپا شوند ایجاد شبکه بین افراد راحت تر صورت گرفته و فرصتی در جهت ایجاد مهارت های جدید در کار پیدا خواهد شد.

10 راهنمایی برای یافتن افراد با استعداد در آموزش الکترونیک (3)

بر روی وبلاگ ها و نمونه کارها جستجو کنید.

فکر می کنم که این موضوع مهمی است که هر طراح و توسعه دهنده آموزش الکترونیک برای خود یک سری نمونه کار داشته باشد حتی اگر آن کارها کوچک به شمار آیند. زمانی که بر روی LinkedIN در مورد طراحان آموزش آنلاین جستجو می کنیم بلافاصله نمونه کارها و اطلاعات تماس افراد روی صفحه به نمایش در می آید. همچنین می توانید به سایت هایی که در مورد آموزش آنلاین هستند سری بزنید و لیست افرادی که در این صنعت مشغول بوده و دارای فعالیت های چشمگیری هستند را مورد بررسی قرار دهید. روی پست های LinkedIN در مورد کلمات کلیدی این حوزه جستجو کنید و ببینید که چه کسانی در این زمینه فعالیت دارند.

شما می توانید در گروه های مختلف مانند گروه های مشاوره شرکت کنید تا با استفاده از نکاتی که ارائه می شود بتوانید استعدادهای پنهان شده در افراد را کشف کنید. همچنین می توانید با شرکت در این گروه ها یک سوال کلیدی و جامع مطرح کنید تا براساس پاسخ هایی که دریافت می کنید ویژگی که به دنبال آن هستید را در افراد پیدا کنید. اگر افراد پیشنهادهای جدیدی ارائه می دهند که قابلیت تبدیل شدن به فعل را دارند، از آن ها تعریف و تمجید به عمل آورید و در جهت انگیزه دادن به افراد تلاش کنید.

منابع:

10 Tips On Finding Top eLearning Talent" Melissa Milloway, MSIT"

www.elearningindustry.com

Leading eLearning Platform TalentLMS Gets December Cloud Update

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه : سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی