تبیان، دستیار زندگی
استقبال از ایده های جدید می تواند چشم شما را بر روی افراد بسیاری باز کند. شاید در نگاه اول به طرحی ارائه شده از سوی یک نفر احمقانه به نظر برسد اما اگر با دیدی وسیع به آن نگاه کنید بی در پیدا کردن افراد با استعداد موفق تر عمل خواهید کرد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 راهنمایی برای یافتن افراد با استعداد در آموزش الکترونیک (2)

استقبال از ایده های جدید می تواند چشم شما را بر روی افراد بسیاری باز کند. شاید در نگاه اول به طرحی ارائه شده از سوی یک نفر احمقانه به نظر برسد اما اگر با دیدی وسیع به آن نگاه کنید بی در پیدا کردن افراد با استعداد موفق تر عمل خواهید کرد. در این بین فارغ التحصیلان دانشگاه ها می توانند به شما در ارائه مدل های جدید کمک کنند تنها کافی است شما مانند یک کاتالیزور عمل کرده و ایده آن ها را به واقعیت تبدیل کنید.

در قسمت قبل اشاره داشتیم که اجتماعی بودن شرط اول برای یافتن افراد با استعداد در زمینه دوره های آنلاین است. شرکت ها در انجمن ها و گروه های مختلف و بررسی چت های بین گروهی می تواند شما را سریع تر از قبل به هدفتان برساند. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانیم نکات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

10 راهنمایی برای یافتن افراد با استعداد در آموزش الکترونیک (2)

در مورد ایده آل خود سوال کنید.

اگر می توانستید هر کسی را در این صنعت استخدام کنید چه کی را انتخاب می کردید؟ آیا در افرادی که شما علاقه مند به استخدام آن ها هستید، نیز علاقه به همکاری با شما وجود دارد؟ در زمینه چنین گفتگوهایی خجالت نکشید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید چرا که انسان از کار نکرده بیشتر پشیمان خواهد شد. اگر از افراد جواب منفی دریافت کردید از ان ها بخواهید تا فردی با مهارت مشابه خودشان را به شما معرفی کنند. شاید این رفتار شما در نظر افراد تملق به نظر آید اما مطمئن باشید که در آن ها تاثیر مثبت داشته و علاقه آن ها را نسبت به شما بیشتر خواهد کرد تا شاید این نقش را در آینده در شرکت شما بر عهده بگیرند.

به خارج از جامعه نگاهی بیندازید.

جایی که اکثر شرکت های بزرگ برای یافتن استعدادهای آموزش الکترونیکی آن را نادیده می گیرند، گروه ها و جوامع EdTech هستندو به دنبال افرادی که در گروه های متخصصین آموزشی هستند، سرزده نمی شود. بسیای را از محققین آموزش الکترونیک را می شناسم که علاقه مند به تمرکز بر روی موضوعی به صورت حرفه ای هستند. به صورت معمول آن ها افرادی هستند که یادگیری برایشان مهم بوده و برای آموزش از فناوری استفاده کرده و ان کار را با شور و اشتیاق فراوان انجام می دهند. (ممکن است در کشور خودمان نیز گروه های EDtech وجود داشته باشد اما کمی متفاوت معنا شود. به عنوان مثال مربیانی داریم که در زمینه ICDL فعالیت دارند و در کنار آموزش، از تکنولوژی نیز دور نیستند. آن ها از تریس خود لذت می برند و بسیار صبور هستند.) جستجو در گروه های EDTech به منظور یافتن افراد مستعد در زمینه آموزش آنلاین می تواند باارزش باشد و می تواند به شما در استخدام فردی که به آن نیاز دارید بسیار موثر واقع شود.

از کنفرانس، چت ها و لیست های توییتر استفاده کنید.

توییتر را می توان به عنوان معدن طلایی از استعدادهای آموزش الکترونیک معرفی کرد. در هر زمانی از روز در توییتر یک توییت کوچک بر روی یک سوال انجام دهید مطمئنا یک نفر از صنعت آموزش آنلاین حضور دارد که پاسخگوی سوال شما باشد و فورا به آن پاسخ دهد. افرادی در دنیای مجازی حضور دارند که به صنعت آموزش الکترونیک متصل هستند و به عبارت دیگر افسانه های تجارت هستند که به ترویج سبک های جدید یادگیری و به اشتراک گذاری پروژه های جدید می پردازند. می توانم بگویم دوستان خود در زمینه آموزش آنلاین از طریق چت های توییتر پیدا کرده ام. این چت ها زمانی آغاز می شوند که فردی سوالی را با استفاده از # مطرح کند و افراد آشنا به آن زمینه پاسخ را مطرح می کنند. لیست های توییتر شامل حساب کاربری افراد نیز می شود. هزاران نفر با موضوعات مختلف در این لیست وجود دارند که می توانید یکی از ان ها را امتحان کنید. مطمئنا ارزش دارد که به لیست رهبران صنعت مورد نظر خود در توییتر سر بزنید.

10 راهنمایی برای یافتن افراد با استعداد در آموزش الکترونیک (2)

لیست گویندگان کنفرانس ها را در سایت ها جستجو کنید.

ممکن است در کنفرانس های اموزشی زیادی شرکت کرده باشید و سخنرانان متعددی را دیده باشید. آن دسته از افرادی که به کار خود علاقه مند باشند بدون شک گفتگویی پر هیجان ارائه خواهند کرد و مخاطبان را به سمت خود جذب می کنند. بیشتر وب سایت هایی که در حوزه همایش ها و کنفرانس های آموزشی فعالیت دارند، لیستی از سخنرانان و موضوعات را ارائه می کنند تا شما بتوانید در بین آن ها جستجو کرده و افرادی که پیشینه خوبی در پست مورد نظر شما داشتند را پیدا کنید. این نقطه شروع خوب خواهد بود.

دانشگاه ها

زمانی که در پایان مقطع تحصیلات تکمیلی بودم روزی مشخص شده از سوی دانشگاه اعلام می شد برای آن که شرکت های مختلف به دانشگاه بیایند و با دانشجویان تازه فارغ التحصیل شده مصاحبه کنند. با دانشگاه ها در تماس باشید تا از چنین برنامه هایی مطلع شوید. ممکن است دانشگاه ها مایل به برگزاری چنین برنامه هایی باشند تا شما بتوانید با افراد فارغ التحصیل در رشته های جدید مصاحبه به عمل آورید. این امر به نفع شما خواهد بود چرا که می توانید هم از حضور افراد با تجربه در تیم خود استفاده کنید و هم با افراد تازه فارغ التحصیل شده و بی تجربه همکاری داشته باشید.

منابع:
10 Tips On Finding Top eLearning Talent" Melissa Milloway, MSIT"

www.elearningindustry.com

Leading eLearning Platform TalentLMS Gets December Cloud Update

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه : سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی