تبیان، دستیار زندگی
می  حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم، شنبه در دیدار مسؤولین صدا و سیمای مركز قم سه عنصر ایران، تشیع و امام (ره) را مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران، تشیع و امام (ره) سه عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید قم، شنبه در دیدار مسؤولین صدا و سیمای مركز قم سه عنصر ایران، تشیع و امام (ره) را مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی انقلاب را بوجود آمدن تغییرات زیربنایی در تمام عرصه معرفی كرد و گفت: تنها تغییر كردن چهره‌ها و افرادی كه در پست‌هایی قرار داشتندو جایگزی افرادی دیگر جای آنها برای انقلاب كافی نیست، بلكه مهم تغییر معیارها و ارزش‌های اساسی است و تغییرات افراد باید براساس تغییرات ارزش‌ها صورت می‌گیرد.
وی انقلاب اسلامی ایران را انقلابی راستین، ریشه‌ای و اساسی دانست و اظهار داشت: شخصیتی كه پرچمدار این انقلاب بود می‌بایست، فكر، شخصیت، روحیات و صفات او مورد بررسی قرار گیرد و برای ملت بیان شود تا مردم به عظمت شخصیت امام راحل توجه كنند. فصل مهمی از شناساندن انقلاب بیان ابعاد شخصیتی امام (ره) است.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم توجه به سه عامل ایران، تشیع و امام (ره) در انقلاب اسلامی را بسیار مهم برشمرد و توضیح داد: این سه عامل دست به دست هم دادند تا انقلاب اسلامی به ثمر رسید. رسانه‌های گروهی و مسؤولین باید در شناختن این عوامل توسط مردم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.
وی ارتباط انقلاب اسلامی با دل و ایمان مردم را از ویژگی‌های آن عنوان كرده و با اشاره به بركات انقلاب تصریح كرد: اولین ثمره انقلاب اسلامی تشكیل یك نظام اسلامی و حكومت مقتدر اسلامی بود. دوم ایجاد وحدت در بین اقشار مختلف مردم است، سوم از بین بردن روحیه خود كم‌بینی و خودباختگی ملت ایران بود.
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینكه از دیگر ویژگی انقلاب اسلامی بازشناسی اسلام است گفت: به نظر بنده برای شناساندن انقلاب تلاش بسیار كمی صورت گرفته است. در ایام دی و بهمن بایستی بیش از گذشته كار شود. صدا و سیما در قالب فیلم و هنر می‌توانست كارهایی وسیع‌تری انجام دهد .