تبیان، دستیار زندگی
شهرك صنعتی چاپ و نشر با مشاركت اتحادیه‌های لیتوگرافان، چاپخانه‌داران، صحافان، ناشران و كتابفروشان در سه منطقه مختلف تهران راه‌اندازی می‌شود. این شهرك‌ها در سه منطقه شرق، غرب و جنوب تهران خواهند بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاسيس شهرك مشترك چاپ و نشر
تاسیس شهرك مشترك چاپ و نشر

شهرك صنعتي چاپ و نشر با مشاركت اتحاديه‌هاي ليتوگرافان، چاپخانه‌داران، صحافان، ناشران و كتابفروشان در سه منطقه مختلف تهران راه‌اندازي مي‌شود. اين شهرك‌ها در سه منطقه شرق، غرب و جنوب تهران خواهند بود.

رييس اتحاديه صحافان تهران با اعلام اين به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: اين اقدام با هدف فراهم آوردن تسهيلات مالي و اعتباري كم‌هزينه‌تر براي اعضا و واحدهاي صنفي مرتبط پيش‌بيني شده است.

جليل غفاري ‌رهبر افزود: دو سال پيش، كلنگ احداث شهرك صنعتي به زمين زده شد اما هنوز كارهاي اجرايي آن به پايان نرسيده است، شهرك چاپ فقط مختص چاپخانه‌داران است، در حالي كه اين شهرك براي تمام دست‌اندركاران حوزه چاپ و نشر خواهد بود.

وي تخصيص سه منطقه جغرافيايي مختلف را براي اين كار ضروري دانست و يادآور شد: بسياري از سفارش‌دهندگان به يك منطقه خاص دسترسي ندارند و در اين راستا بايد تسهيلاتي فراهم شود كه سفارش كارهاي چاپ و نشر در مكان‌هاي مختلف براي افراد فراهم شود.

وي با اشاره به لزوم ايجاد شهرك‌هاي تخصصي براي اصناف، اظهار داشت: شهرك‌هاي تخصصي موجب ايجاد رقابت در ميان اصناف مي‌شوند و روحيه جمع‌گرايي را در ميان واحدها تقويت مي‌كنند.

به گفته غفاري‌رهبر، پيشنهاد تاسيس اين شهرك از سوي فرمانداري تهران تاييد شده و كارهاي معرفي زمين براي ساخت شهرك در مرحله بعدي قرار دارد.