تبیان، دستیار زندگی
محققان یکی از شرکت های وابسته به گوگل موفق به ساخت روباتی شده اند که با استفاده از چرخ های خود قادر است به سرعت روی پله ها و در برف حرکت کند و می تواند تا ارتفاع 1.2 متر به هوا بپرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت روباتی که تا ارتفاع 1.2 متر به هوا می‌پرد

محققان یکی از شرکت های وابسته به گوگل موفق به ساخت روباتی شده اند که با استفاده از چرخ‌های خود قادر است به سرعت روی پله‌ها و در برف حرکت کند و می‌تواند تا ارتفاع 1.2 متر به هوا بپرد.

بخش  دانش و زندگی تبیان

روبات

این روبات تحقیقاتی Handle نام دارد و توسط محققان شرکت Boston Dynamics وابسته به گوگل طراحی شده است.
این روبات تحقیقاتی، ویژگی‌های روبات قبلی شرکت موسوم به Atlas را دارد؛ اما کارآیی و قابلیت جابه‌جایی آن بالاتر است و از یک سیستم مفصلی ساده تر بهره می‌برد.
این روبات با استفاده از چرخ‌های خود قادر است به سرعت روی پله‌ها و در برف حرکت کند و می‌تواند تا ارتفاع 1.2 متر به هوا بپرد. سرعت حرکت این روبات به 14.5 کیلومتر در ساعت می‌رسد و با یک بار شارژ قادر است 24 کیلومتر را طی کند.
با وجود این که Handle صرفا برای اهداف تحقیقاتی طراحی و ساخته شده است، می‌تواند بسته‌هایی به وزن 45 کیلوگرم را از زمین برداشته و جابه‌جا کند.
مدیران شرکت سازنده روبات معتقدند ترکیب چرخ‌ها و پاها در این روبات بهترین کاربردهای هر دو را برای حرکت در محیط اطراف در اختیار می‌گذارد. در این روبات حدود 10 مفصل وجود دارد و استفاده از چرخ‌ها موجب کاهش پیچیدگی حرکت آن شده است.
شرکت Boston Dynamics در حال حاضر تحت مالکیت هولدینگ اصلی گوگل، یعنی شرکت Alphabet قرار دارد و روبات‌هایی را با اهداف تحقیقاتی و نیم نگاهی به کاربردهای تجاری تولید می‌کند.


منبع:www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .