تبیان، دستیار زندگی
رد  حضرت آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی از مراجع تقلید قم امروز در دیدار جمعی از اعضای سپاه، گفت : بعضی از مشكلات امروز ما جزء عوارض عالم طبیعت است و نباید همه را به دولت منتصب كرد و برطرف كردن مشكلات مردم محرو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نباید همه مشكلات را به دولت منتصب كرد

حضرت آیت الله العظمی  صافی گلپایگانی از مراجع تقلید قم امروز در دیدار جمعی از اعضای سپاه، گفت : بعضی از مشكلات امروز ما جزء عوارض عالم طبیعت است و نباید همه را به دولت منتصب كرد و برطرف كردن مشكلات مردم محروم هم وظیفه‌ی همه، به خصوص افراد متمكن جامعه است.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  رسا، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، روز چهارشنبه در دیدار جمعی از اعضای سپاه، پاسداران را حافظ عزت جامعه اسلامی معرفی كرد و گفت: به واسطه جمعیت، قوت و قدرت شما، دشمنان از مسلمانان بیشتر از گذشته حساب می‌برند و كمتر به فكر تجاوز می‌افتند.
وی قوت و قدرت را در سایه‌ی ایمان، مؤثر و ارزشمند دانست و توضیح داد: آنچه مهم است، قدرت روحی و ایمانی است. اگر این امر محقق شود انسان می‌تواند حداكثر استفاده را از قدرت‌های دنیوی و مادی ببرد؛ لذا هرچه قدرت ظاهری و ایمانی سپاه قوی باشد برای عظمت دین و عزت اسلام مؤثر خواهد بود.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم رعایت مسایل شرعی و قرار گرفتن در راه دین و ولایت آل محمد (ص) را متذكر شد و خاطرنشان ساخت: دنیای امروز دنیای خاصی است و با تمام وسایل متنوعی كه بوجود آمده است بر ضد اسلام تبلیغ و از این وسایل برای گمراه كردن جوانان و فاسد كردن اخلاق جامعه استفاده می‌كنند. ما باید برای مقابله با این هجمه‌ها مجهز باشیم و استقامت كنیم.
وی وجود ابتذال در جامعه را مدنظر قرار داده و افزود: جدایی زن و مرد جزء فرهنگ اسلام است ولی این مسأله برای بعضی از افراد مهم نیست.
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفت: هركدام از اقشار مختلف جامعه وظیفه‌ی مشخصی دارند و همگی به دنبال هدف واحدی هستند و آن هدف اعتلا و عزت اسلام است.
وی در ادامه وجود بعضی از مشكلات در جامعه را طبیعت این جهان ارزیابی كرد و خاطرنشان ساخت: بعضی از مشكلات امروز ما جزء عوارض عالم طبیعت است و نباید همه را به دولت منتصب كرد و برطرف كردن مشكلات مردم محروم هم وظیفه‌ی همه، به خصوص افراد متمكن جامعه است.
این مرجع تقلید گسترش اسراف را موجب هلاكت یك جامعه دانست و یادآور شد: برخی افراد متمكن وسایلی دارند كه همه‌ی آنها برای زندگی معمولی لازم نیست. این افراد اسراف‌كارند و خداوند آنها را مذمت كرده است و اینها سبب هلاكت جامعه خواهند شد.
وی ادامه داد: دولت باید اعتبارات و بودجه‌ها را به مناطق محروم اختصاص دهد و از اختصاص آنها به برخی مراكز با عنوان‌های مختلف جلوگیری كند تا مردم از تمام نعمت‌هایی كه هست بهره‌مند شوند.