تبیان، دستیار زندگی
25برد، 3 تساوی و فقط 4 باخت در 32 بازی نشان می دهد که همه چیز در لندن برای آنتونیو کونته خوب پیش می رود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تابستان، خط پایان چلسی و کونته؟

25 برد، 3 تساوی و فقط 4 باخت در 32 بازی نشان می‌دهد که همه چیز در لندن برای آنتونیو کونته خوب پیش می‌رود.

بخش ورزشی تبیان

کونته

چلسی با مربی ایتالیایی خود روز به روز به قهرمانی در لیگ برتر نزدیکتر می‌شود و با توجه به اختلاف 10 امتیازی این تیم با تاتنهام رده دومی خیلی‌ها از همین حالا آبی‌های لندن را قهرمان لیگ برتر انگلیس می‌دانند. بعد از یک شروع نه چندان خوب، کونته با تغییر در ترکیب چلسی توانست بازگشتی رویایی به لیگ داشته باشد. آبی‌های لندن در 20 بازی اخیر خود فقط یک بار بازنده بوده‌اند و بدون تردید نقش کونته در این روند رو به رشد غیرقابل انکار بوده.

حالا با این شرایط دیگر عجیب نیست که روی صندلی‌های استمفورد بریج، کونته با عنوان آقای خاص مورد ستایش هواداران چلسی قرار بگیرد چراکه شباهت زیادی بین کونته و سکانس اول حضور مورینیو روی نیمکت چلسی وجود دارد. کونته هم دقیقا مثل اولین سال حضور مورینیو در استمفوردبریج موفق شده بهترین بازی را از ستارگان افول کرده‌ای مانند ادن هازارد و دیگو کاستا بگیرد. با این اوصاف بی‌تردید همه هواداران چلسی در پایان فصل برای تمدید قرارداد این مربی ایتالیایی لحظه‌شماری می‌کنند اما شاید برخلاف میل نیمه آبی شهر لندن این اتفاق نیفتد و جدایی کونته از چلسی در پایان فصل خبر شوکه‌کننده‌ای باشد که در رسانه‌ها منتشر می‌شود. روز گذشته روزنامه‌های ایتالیایی و انگلیسی خبری را در خصوص چلسی و کونته منتشر کردند که از آن بوی جدایی به مشام می‌رسد. روزنامه گاتزتا دلواسپورت ایتالیا در گزارش خودش به این نکته اشاره کرده که خانواده کونته از زندگی در لندن راضی نیستند و به زودی به ایتالیا باز خواهند گشت.

اما مهمتر از این گویا سرمربی ایتالیایی چلسی همچنان با سیاست‌های مالک روس چلسی مشکل دارد و در طول این مدت نتوانسته خودش را با سیاست‌های کلی حاکم بر استمفوردبریج تطبیق دهد. آبراموویچ مدت‌هاست عنان کار را به مدیران غیر فوتبالی سپرده است. خانم مارینا گرانوسکایا ‌زاده روسیه همکار و دوست نزدیک آبراموویچ طی 2 دهه اخیر مدیر باشگاه به شمار می‌رود. او را که در شرکت نفتی سیبنفت اوج گرفته بانوی آهنین می‌خوانند. یوجین تننبائوم اوکراینی هم مدیر اجرایی باشگاه است.

آن‌ها مشاوران پرشماری دارند و کونته باید با چنین ترکیبی کنار بیاید. از همان ابتدا مشخص بود که همسازی با ساختار چلسی یکی از چالش‌های مدیریتی کونته به شمار خواهد رفت و حال همین چالش مدیریتی باعث شده تا مرد موفق آبی‌ها بیشتر از هر زمان دیگری به جدایی فکر کند. به عنوان مثال کونته در ابتدای فصل قصد داشت تا 6 نفر از کادر فنی‌اش را خودش انتخاب کند که باشگاه تنها با 3 انتخاب کونته موافقت کرد.

در این میان استفانو پیولی، سرمربی اینتر هم ممکن است در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا از سمت خود برکنار شود و گروه چینی سونینگ برای به خدمت‌گیری آنتونیو کونته، سرمربی موفق ایتالیایی چلسی در تابستان پیش رو مذاکراتی را آغاز کرده است.


منبع: خراسان