تبیان، دستیار زندگی
یک هنرمند فرانسوی چهار روز است که در دل یک صخره سنگی بزرگ زندگی می کند و قصد دارد این کار را تا یک هفته ادامه دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک هفته زندگی در دل سنگ!

یک هنرمند فرانسوی چهار روز است که در دل یک صخره سنگی بزرگ زندگی می‌کند و قصد دارد این کار را تا یک هفته ادامه دهد.

بخش هنری تبیان
آبراهام پوئن شوول

«آبراهام پوئن‌شووَل» هنرمند فرانسوی که چهار روز است در دل یک صخره سنگی بزرگ داخل ساختمان موزه‌ای در پاریس زندگی می‌کند و از میان شکاف سنگ به خبرنگاران گفت:‌ «کاملا احساس راحتی می‌کنم.«

او از روز چهارشنبه همراه وسایل مورد نیازش درون یک صخره ۱۲ تنی است و اصرار دارد که این تجربه را تا یک هفته ادامه دهد.

این هنرمند فرانسوی که از بین شکاف میان این دو سنگ با خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت:‌ «خوشحالم که این هنر اجرایی توجه مردم را جلب کرده است. من در این سنگ بدون این‌که حرکتی بکنم، به سفر رفتم؛ درست مثل یک فضانورد.»

«پوئن‌شوول» از روز چهارشنبه درون این صخره قرار گرفته و بازدیدکنندگان موزه هنرهای «کاخ توکیو»ی پاریس به دیدنش می‌آیند. حفره‌ای که درون این صخره ایجاد شده، فقط برای نشستن این هنرمند ۴۴ ساله و قرار گرفتن ذخیره آب، سوپ و گوشت خشک‌شده‌ی او جا دارد.

او در این‌باره گفت: به‌نظر می‌آید مردم خیلی تحت تأثیر قرار گرفتند. آن‌ها می‌آیند و با صخره حرف می‌زنند. برای من شعر می‌خوانند یا درباره کابوس‌ها و رویاهای‌شان با من حرف می‌زنند. فکر می‌کنم آن‌ها بیشتر از این‌که با من صحبت کنند، با این سنگ حرف می‌زنند. خوشحالم که این سنگ جایی را در ذهن آن‌ها اشغال کرده است.

آبراهام پوئن شوول

«پوئن شوول» هنرمندی است که پیش از این، دو هفته را درون پوست خالی‌شده یک خرس زندگی کرده بود و قصد دارد مثل یک مرغ، روی چند تخم‌مرغ بنشیند و آن‌ها را به جوجه تبدیل کند.

مهمترین مشکل این هنرمند در جریان اجرای این برنامه، کمبود خواب و ترس از فضاهای محصور و تاریک بود. او در طول این مدت فقط به یک خط تلفن اضطراری دسترسی داشت و هیچ درکی از زمان نداشت.

او همچنین اظهار کرد: «تصور حدودی از ساعت‌های کار موزه دارم، اما صداهای مختلفی می‌شنوم. با این حال هیچ حسی از روز و شب ندارم. می‌توانم بخوابم، اما خیلی سخت. خیلی عجیب است، نمی‌دانم به خوبی می‌خوابم یا نه. با این‌که به خوبی نمی‌توانم پاها و دست‌هایم را حرکت دهم، احساس محصور شدن در صخره را ندارم. کاملا احساس راحتی می‌کنم و واقعا با این سنگ ارتباط برقرار کرده‌ام.»

او گفت:‌ «در حال حاضر این خیلی شیرین است. درست شبیه زمانی که می‌خواهید از یک صخره بالا بروید، اما می‌دانم که شرایط سخت خواهد شد.»

او حس خود از این تجربه را این‌گونه بیان کرد: «از یک حس به حس دیگر گذر می‌کنی. مثل این است که روی یک سطح شیب‌دار در حال عبوری. درست مثل سفر کردن است. دارم سعی می‌کنم احساساتم را در زبان بریزم، اما خیلی سخت است که حس‌هایم را سیاه و سفید بیان کنم.»

این هنرمند لحظاتی پیش از این‌که به خانه صخره‌ای خود وارد شود، در گفت‌وگو با «فرانس‌پرس» گفت: «ما همین الان هم درون بدن‌های‌مان محبوسیم. این تجربه خیلی پیچیده‌ای است.»

این مرد ۴۴ ساله خاطرات خود را از این اجرا می‌نویسد و قرار است بعدها آن را به دست چاپ بسپارد.

«پوئَن‌شووَل» شخصیتی عجیب و غریب دارد و پیش از این نیز دست به کارهای نامتعارفی مثل خوردن کرم، سوسک، دفن شدن زیر یک صخره به مدت هشت روز و عبور از یک رودخانه درون یک بطری بزرگ را تجربه کرده است.


منبع: ایسنا