تبیان، دستیار زندگی
ست آیت‌الله جوادی آملی  مشروعیت حاكم اسلامی را از سوی خداوند عنوان كرد و گفت: حضور مردم، سهم تعیین‌كننده ای در تشكیل، استقرار و مقبولیت حكومت دارد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایرنا ایشان در ادامه تفسیر س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشروعیت حاكم اسلامی از سوی خداوند است

آیت‌الله جوادی آملی  مشروعیت حاكم اسلامی را از سوی خداوند عنوان كرد و گفت: حضور مردم، سهم تعیین‌كننده ای در تشكیل، استقرار و مقبولیت حكومت دارد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از ایرنا ایشان در ادامه تفسیر سوره‌ابراهیم (ع) به رابطه مردم با امام پرداخت و خاطرنشان كرد: انسان اگر بت شكن و رهبر انقلاب و از امتحان‌های الهی موفق بیرون آمده باشد و بخواهد حكومت تشكیل دهد و مردم را هدایت كند باید مقبولیتش را از مردم بگیرد.

وی با اشاره به روند تشكیل حكومت اسلامی پیامبراسلام (ص) در مدینه افزود:
پیامبراكرم (ص) پیش از تشكیل حكومت اسلامی اقدام به تاسیس مسجد كردند زیرا تا جامعه‌ای علاقه‌مند به پاكی نباشد تشكیل حكومت بسیار مشكل است.

وی در ادامه امنیت را مهمترین نعمت برشمرد و تاكید كرد: اگر امنیت باشد آنگاه مسایل دیگر ممكن می‌شود، از این رو خداوند امنیت را مهم برشمرده‌است.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به دعای حضرت ابراهیم(ع) پس از تجدیدبنای كعبه افزود: حضرت ابراهیم (ع) از خداوند متعال درخواست كرد تا اینجا را شهر امن قرار دهد.