تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از خدمت به مردم تا ثواب خرید تولیدات داخلی!

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت.

گروه دین تبیان
تجمیعی جمعه

اقدام فوری و اورژانسی برای حل مشکلات مردم 

وقتی به حال و روز غبار آلود شهرهای جنوبی و غربی کشور نگاه می کنیم می بینیم سال هاست که داد خود را به گوش مسئولین رسانده‌اند، ولی تا به حال صدای آنها به خوبی منجر به دست یابی به انتظاراتشان نشده است. دل خوش کردن به مصاحبه های مطبوعاتی و بسنده کردن به بیانیه و بازدیدهای بدون تأثیر، نمی تواند عاملی در رفع آلام مردم باشد.

تشخیص قبله در کشورهای غیر اسلامی! 

برای پیدا کردن قبله راه هایی وجود دارد از جمله: شهادت دو شاهد عادل که از روى نشانه‏هاى حسى شهادت مى‏دهند. قول کسى که از روى قاعده علمى (ستاره شناسی و..) قبله را مى‏شناسد و مورد اطمینان است. از روی محراب مسجد مسلمانان یا قبرهاى آنان. استفاده از قبله نمایی که جهت قبله را نشان می دهد.

خوشبختی با جهیزیه و دکوراسیون بِرَند!!!  

جهیزیه‌ی زیاد، هیچ دختری را خوشبخت نمی‌کند و هیچ خانواده‌ای را به آن آرامش و سکون و اعتماد لازم نمی‌رساند. اینها جز دردسر و اسباب زحمت و اسباب مشکل فایده‌ای ندارد.

اصرار بر گفتن نواقص گذشته، دردی را دوا نمی کند! 

بعد از انقلاب اسلامی و نجات یافتن این کشور و مردم متدیّن و مؤمن ایران عزیز از دستان خبیث، سلطه گر و بی کفایت خاندان پهلوی، آستین های همّت این مردم غیور بالا زده شد تا خرابیها را برچینند و یک یک خشت های تمدّن نوین اسلامی را بر روی هم نهند تا برگی منحصر به فرد از تاریخ اسلام را ورق زده و پرچم این کشور اسلامی را به عنوان الگویی، فرا روی دیدگان حق طلبان و مظلومان جهان بر قلّه عزّت، ایمان و افتخار به اهتزاز درآورند.

مشتاق برای مُردن!!  

«اگر به خوشه هایى از لؤلؤتر، که به شاخه هاى کوچک و بزرگ محکمش آویخته، و پیدایش میوه هاى گوناگون که از درون غلاف هاى خود سر برون کرده، همان میوه هایى که به آسانى و مطابق دلخواه هر کس چیده مى شود، نگاه کنى واله و حیران مى شوى»

ثواب خرید کالای ایرانی مطابق نظر آیت الله خامنه ای مد ظله العالی 

اگر قصدتان از خرید کالای ایرانی این باشد که نظر حضرت آقا، مراجع معظم تقلید و دین این است؛ یا به هر حال این کار شما موجب تقویت مسلمانان و اقتصاد مملکت اسلامی شود تا بتوانیم در مقابله با دشمن و تحریم دشمن روی پاهای خودمان بایستیم و استقلال خود را حفظ کنیم، قطعاً این کار شما ثواب دارد.

سخت ‌ترین قسمت خانه تکانی! 

در این فرصت می خواهیم با شما عزیزان بر سر قسمتی از سخت ترین قسمت های خانه تکانی آخر سال صحبت کنیم ... در ادامه با ما همراه باشید ...

ترور شخصیت، گناه نابخشودنی 

با نگاهی به آیات قرآن کریم و احادیث ائمه معصومین علیهم السلام این مطلب حاصل می شود که حق الناس در قانون اسلام نسبت به حق الله اهمیت به سزایی دارد و حق تعالی ممکن است از حق خود بگذرد اما از حق بندگانش نمی گذرد.

حکم بازی کارتی اونو! 

این بازی به فارسی هفت کثیف یا هفت خبیث گفته می‌شود و به انگلیسی اونو (UNO) نام دارد.مطابق نظر آیت الله سیستانی:اگر به صورت برد و باخت باشد، حرام است و اگر بدون برد و باخت و شرط بندی باشد، چنانچه در عرف محل (شهر) از آلات قمار شناخته شود، بنابر احتیاط واجب، بازی با آن جایز نیست.

تأسف خلیفه در پایان عمر، چرا؟ 

به نظر شما اگر قرار باشد یک فیلم‏نامه نویس توانا بر اساس همین چند گزارش تاریخی، وقایع مربوط به دختر گرامی رسول خدا را به تصویر بکشد، شاهد چه صحنه‏هایی خواهیم بود؟

رهبر  ،مسولین ،خدمت ،مردم

شاه بیت غزل بندگی در بیان حضرت زهرا (علیهاالسلام) 

یکی از مشخّصه های ایمان، اعتماد به خداوند در اموری است که برای او پیش می آید. مؤمن، می داند که خداوند متعال او را رها نکرده و آنچه مصلحت است را برایش قرار داده و خواهد داد. امّا نکته لطیفی که باقی می ماند این است که آیا این مصلحت، بهترین مصلحتی است که می توانسته برای او رقم زده شود؟ این سؤالی است که هیچ کس جواب آن را نمی داند. در این نوشتار امّا؛ رموزی از این قصّه جذّاب که در واقع، انتهای ایده آل هر انسانی است را با تطبیق بر بعضی جوانب زندگی و با نگاه دینی، جستجو می کنیم.

فضیلت سوره یس و منزلت فاطمه زهرا(علیهاالسلام)

وقتی در سیره و سبک زندگی اهل بیت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) دقت و تأمل می شود، به خوبی می توان تجلی آیات الهی را در تمام ابعاد زندگی ایشان بخصوص در بُعد سیاسی و اجتماعی مشاهده کرد. سبک و سیاق زندگی اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه واله) گویای زندگی قرآنی این خاندان عصمت و طهارت است. این نوشتار کوتاه سعی دارد با نگاه اجمالی بر سوره یس، گوشه ای از سیره سیاسی اجتماعی فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را بعد از وفات پیامبر گرامی اسلام به تصویر بکشد.

پیمانه صبر علی علیه السلام لبریز شد!  

«اى رسول خدا! از فراق دختر برگزیده و پاكت، پیمانه صبرم لبریز شده و طاقتم از دست‌ رفته است، هرچند پس از روبه‌رو شدن با غم بزرگ فراق و مصیبت دردناك تو، این مصیبت براى من قابل تحمّل شده است.»


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.