تبیان، دستیار زندگی
شت  حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی از مراجع تقلید در دیدار ستاد بزرگداشت قیام نوزده دی ، احیای فرهنگ قیام نوزده دی مردم قم را زنده نگه داشتن اسلام دانست. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله&nbsp...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قیام نوزده دی را باید با قلم زرین در تاریخ نوشت

حضرت آیت الله العظمی فاضل لنكرانی از مراجع تقلید در دیدار ستاد بزرگداشت قیام نوزده دی ، احیای فرهنگ قیام نوزده دی مردم قم را زنده نگه داشتن اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضرت آیت الله  العظمی فاضل لنكرانی مهم‌ترین بعد بزرگداشت قیام نوزده دی را شناسایی خصوصیات و ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات و اخلاصی بود كه نسل سوم انقلاب از آن‌ها خبر ندارند.
وی انقلاب اسلامی ایران را شبیه معجزه‌ای در تاریخ اسلام برشمرد و گفت: امام (ره) كسی بودند كه به تنهایی و با دست خالی و بدون اتكا به قدرت، ثروت و تجهزیات جنگی توانست در مقابل استكبار جهانی قیام كند و انقلاب را با عنایت خداوند و اتكا به ملت به پیروزی برساند. این اقدام امام (ره) یك شبه معجزه بود.
استاد دروس خارج حوزة علمیة قم احیای فرهنگی قیام 19 دی سال 56 مردم قم را بیان و زنده كردن فرهنگ اصل انقلاب اسلامی ارزیابی كرد و توضیح داد: اعتقاد ملت ایران نسبت به روحانیت و بخصوص حضرت امام (ره) كامل است، ولی باید خیانت‌ها و اهانت‌هایی كه در دوران طاغوت نسبت به نوامیس و دین مردم می‌شد، برای جوانان بازگو شود.
وی اضافه كرد: قیام مردم قم در نوزده‌ دی فی نفسه یك مسأله مهم است كه باید با قلم زرین آن را بر پیشانی تاریخ نوشت. مردم قم در قیام نوزده دی رشادت، شهادت و اخلاص خود را نشان دادند. این روحیه كمتر در تاریخ دیده شده است.
این مرجع تقلید قیام نوزده دی را از دو منظر دارای اهمیت عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: منظر اول این است كه خصوصیات انقلاب را بیان می‌كند و منظر دوم شهامت و ایمان مردم قم است كه تا چه اندازه حاضر هستند در راه ایمان و عقیده، خود را فدا كنند.
حضرت آیت الله فاضل لنكرانی بر زنده نگه داشتن واقعه نوزده دی تأكید كرد و گفت: معتقدم هر چه بیشتر و بهتر به مراسم نوزده دی اهتمام داشته باشید. نه تنها در تمام نقاط ایران، بلكه در سرتاسر جهان پیام نوزده دی را ارسال كنید. در اوایل انقلاب هم همین‌طور بود كه پیام نوزده دی به سرتاسر كشور رسید و همه یكپارچه قیام كردند.
وی ویژگی‌ انقلاب اسلامی ایران را اسلامی بودن آن دانست و تصریح كرد: اگر این انقلاب اسلامی به وقوع نمی‌پیوست دیگر هیچ اثری از اسلام در این كشور دیده نمی‌شد؛ زیرا حكومت قبلی تصمیم گرفته بود اساس اسلام را از بین ببرد.