تبیان، دستیار زندگی
استان اردبیل در نوروز ۹۶ با برند گردشگری «سرزمین چشمه های بهشتی» شناخته خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میزبانی نوروزی اردبیل با چشمه‌های بهشتی

استان اردبیل در نوروز ۹۶ با برند گردشگری «سرزمین چشمه‌های بهشتی» شناخته خواهد شد.

بخش گردشگری تبیان

میزبانی نوروزی اردبیل با چشمه‌های بهشتی

به گزارش تبیان از باشگاه خبرنگاران جوان؛ قادر تقی زاده معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل اظهار داشت: پیشنهاد ما بر این است که استان اردبیل در نوروز ۹۶ با برند گردشگری «سرزمین چشمه‌های بهشتی» شناخته شود.  این پیشنهاد با پشتوانه وجود ۷۵ چشمه آب‌گرم در ۵ شهرستان استان اردبیل مطرح‌شده است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۱۱۰ چشمه در استان اردبیل می‌جوشند که ۷۵ عدد از آنها آبگرم معدنی و سایر آنها آب سرد هستند. داغ چشمه آبگرم معدنی استان اردبیل که ۸۴ درجه سانتی‌گراد گرما دارد  بانام قینلجه شناخته‌شده و در شهرستان مشکین‌شهر واقع‌شده است.

تقی زاده دامه داد: گاومیش گلی هم با ۶۵ لیتر آب در ثانیه  پرآب‌ترین چشمه استان اردبیل بوده که در سرعین قرارگرفته است.وی تصریح کرد: قطور سویی نیز با  Ph۲/۷  اسیدی‌ترین چشمه استان اردبیل است.

پیشنهاد ما بر این است که استان اردبیل در نوروز ۹۶ با برند گردشگری «سرزمین چشمه‌های بهشتی» شناخته شود. این پیشنهاد با پشتوانه وجود ۷۵ چشمه آب‌گرم در ۵ شهرستان استان اردبیل مطرح‌شده است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: هم نگارخانه ختایی اردبیل به‌عنوان ستاد مرکزی خدمات سفر استان اردبیل شناخته‌شده و افرادی که در سفر به این استان با مشکل مواجه می‌شوند می‌توانند علاوه بر تماس با شماره تلفن ستاد با شماره ۹۶۲۹  تماس بگیرند.

تقی زاده گفت: تصمیم ما بر این است که مراسم سال‌تحویل را در کنار آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار کنیم علاوه بر این در 7 منطقه استان نیز اقدام به برپا کردن سفره هفت‌سین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عنوان از نقاط حادثه‌خیز استان اردبیل نیز مشخص‌شده‌اند و قرار بر این است که استراحتگاه‌های موقتی در این مناطق داشته باشیم.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: مانور آغاز کار ستاد خدمات سفر استان اردبیل در تاریخ ۲۵ اسفند ماه سال جاری با همکاری جمعیت هلال‌احمر، پلیس راه، پلیس راهور و دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان