تبیان، دستیار زندگی
ود  حضرت آیت الله نوری همدانی روز یكشنبه در جمع شماری از مسؤولین و خلبانان نیروی هوائی سپاه گفت: علمای اسلام از گذشته در صدد ایجاد حكومت اسلامی بودند اما خداوند این توفیق را به دلیل اخلاص بالای امام خمینی(ره) نص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایجاد حكومت اسلامی توفیق خاص امام خمینی (ره) بود

حضرت آیت الله نوری همدانی روز یكشنبه در جمع شماری از مسؤولین و خلبانان نیروی هوائی سپاه گفت: علمای اسلام از گذشته در صدد ایجاد حكومت اسلامی بودند اما خداوند این توفیق را به دلیل اخلاص بالای امام خمینی(ره) نصیب ایشان نمود.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، حضر آیت الله نوری همدانی در جمع گروهی از مسؤولین و خلبانان نیروی هوایی سپاه به تبیین اصول پنجگانه دین پرداخت و خاطر نشان كرد: یكی از دلایل نبوت و لزوم بعثت انبیاء احتیاج انسان به راهنما در تمام ابعاد زندگی می‌باشد.
وی با بیان این نكته كه مردم در برابر دستورات پیامبر و قوانین الهی دو دسته‌اند؛ عده‌ای از قوانین الهی پیروی و عده‌ای عصیان می‌كنند، افزود: باید حساب و كتابی در كار باشد تا مردم به سزای اعمال خودشان برسند وگرنه قانون‌گذاری كاری عبث و بیهوده است و كار عبث از حكیم صادر نمی‌شود؛ در نتیجه لزوم معاد اثبات می‌شود.
این مرجع تقلید در پایان با اشاره به این نكته كه پس از پیامبر اسلام (ص)، امام حافظ و تبیین كنندة احكام الهی می‌باشد تا احكام و آیات الهی تحریف نشود، وجود امام در جامعه را ضروری دانست.