تبیان، دستیار زندگی
می   انتشارات بوستان كتاب قم،كتاب دانشنامه اصولیان شیعه را كه در پژوهشكده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده منتشر كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، این كتاب بیست و پنجمین منشور بوستان كتا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشنامه اصولیان شیعه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

انتشارات بوستان كتاب قم،كتاب دانشنامه اصولیان شیعه را كه در پژوهشكده فقه و حقوق پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه شده منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از رسا، این كتاب بیست و پنجمین منشور بوستان كتاب قم در موضوع اصول فقه است كه محمد رضا خیری آن را به رشته تحریر در آورده است.
دانش اصول، منطق اجتهاد به شمار می‌رود كه از دیر باز، در میان فقیهان، پر اهمیت تلقی شده است. آنان با رویكردهای گوناگون در توسعه اصول نقش به سزایی داشته‌اند.
از آنجا كه برای دست یابی به تاریخ واقعی هر دانشی باید نظریات و دیدگاه‌های آن را در بستر تحولات بررسی كرد، برای شناخت تاریخ تفصیلی اصول و آگاهی از نوآوری‌ها و تأثیر پذیری‌ها چاره‌ای جز پژوهش و كاوش در خصوص افكار و اندیشه‌های اصولیان وجود ندارد.
كتاب دانشنامه اصولیان شیعه ضمن برشمردن اصولیان شیعه، مهم‌ترین آنان را كه در تحولات اصول نقش محوری داشتند با چهار رویكرد، بررسی زندگی‌نامه و آثار روش شناسی، تأثیر پذیری و نو‌آوری‌ها بررسی كرده است.
دانشنامه اصولیان شیعه در 575 صفحه با شمارگان هزار و دویست نسخه منتشر شده است.