تبیان، دستیار زندگی
ست تعداد زائران کانادایی به ویژه جوانانی که امسال برای اجرای فریضه حج به عربستان سفر می کنند، افزایش یافته است. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر، حمید سلیمی، امام مسجد جامع تورنتو اظهار داشت: علاقه مسلمان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علاقه جوانان کانادایی به زیارت خانه خدا افزایش یافته است

تعداد زائران کانادایی به ویژه جوانانی که امسال برای اجرای فریضه حج به عربستان سفر می کنند، افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از مهر، حمید سلیمی، امام مسجد جامع تورنتو اظهار داشت: علاقه مسلمانان کانادایی به ویژه جوانان به انجام سفر حج افزایش یافته است.

وی افزود: هرسال 3 هزار زائر به عربستان سفر می کنند، اما امسال تعداد زائران افزایش یافته است.

اغلب زائران کانادایی تا کنون به عربستان سعودی رسیده اند و آخرین گروه این هفته برای عزیمت به خانه خدا آماده می شوند. امسال بیش از 1/1 میلیون مسلمان از سراسر جهان برای سفر حج به عربستان سفر کرده اند.

برخی از تحلیل گران اعتقاد دارند افزایش تعداد زائران به علت سفرهای سازمان دهی شده و منظمی است که توسط مراکز اسلامی و آژانسهای مسافرتی انجام می شود.

سلیمی که چندین سال مسئولیت سازماندهی سفرهای حج را برعهده دارد، تصریح کرد: امسال بیش از 20 گروه با همکاری یک آژانس مسافرتی بزرگ در ایالات متحده زائران را برای سفر به مکه سازماندهی کردند.

هزینه سفر مسلمانان کانادایی به عربستان سعودی 5 هزار دلار کانادایی تخمین زده شده است.

در این ایام بسیاری از مساجد، سازمانهای آموزشی و گروه های متصدی حج آموزشهای ویژه ای درباره آداب حج به زائران ارائه می دهند. این آموزشها که در برگیرنده بعد عملی آداب حج است، به آموزشهای لازم درباره وضعیت آب و هوایی عربستان نیز می پردازند.