تبیان، دستیار زندگی
اگرچه برآورده کردن انتظارات افراد و تکمیل 100% دوره آموزشی کاری آسان نیست اما شما می توانید روش هایی را انتخاب کنید که نرخ تکمیل دوره های آموزشی شما به صورت قابل توجهی افزایش یابد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 نکته برای افزایش نرخ تکمیل دوره های آموزش آنلاین (1)

اگرچه برآورده کردن انتظارات افراد و تکمیل 100% دوره آموزشی کاری آسان نیست اما شما می توانید روش هایی را انتخاب کنید که نرخ تکمیل دوره های آموزشی شما به صورت قابل توجهی افزایش یابد..

همیشه این مورد را در نظر بگیرید که ممکن است افراد نتوانند دوره آموزشی شما را کامل کنند. اگرچه برآورده کردن انتظارات افراد و تکمیل 100% دوره آموزشی کاری آسان نیست اما شما می توانید روش هایی را انتخاب کنید که نرخ تکمیل دوره های آموزشی شما به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

6 نکته برای افزایش نرخ تکمیل دوره های آموزش آنلاین (1)

چگونه نرخ تکمیل دوره های آموزشی خود را بالا ببریم؟

آیا می دانستید 22% از دانشجویان دانشگاهی، زمانی که دوره ای آموزشی را در طول یک سال شروع می کنند، کامل نمی کنند؟ بر طبق تحقیقات صورت گرفته افراد تنها به 8% از اهدافی که برای خودشان به صورت خاص در نظر گرفته اند، در طول یک سال دست می یابند و این موضوع بسیار تاسف بار است. مطمئنا به دست آوردن نرخ کامل کردن دوره توسط افراد به صورت 100% تقریبا دست نیافتنی است اما شما می توانید با به کارگیری راه کارهای تست شده این شانس را بالا برده و به صورت قابل توجهی شانس تکمیل دوره های آموزشیتان را افزایش دهید.

در این مقاله به بیان 6 نکته کاربردی در جهت افزایش نرخ تکمیل دوره های آموزشی خواهیم پرداخت.

1. از اهرم فشار تکنولوژی استفاده کنید.

استفاده مداوم از گوشی های هوشمند در دنیای امروز بسیار فراگیر شده، اگرچه کاملا خطرناک نیست، اما جای تاسف دارد که چرا نقش گوشی ها در زندگی ما تا این حد اساسی است. برخی اذعان می کنند که بدون این تکنولوژی نمی توانند زندگی کنند؟ شاید این موضوع برای خود ما نیز مشکل ساز باشد زمانی که به نداشتن اینترنت به صورت جادویی در جیب خود فکر کنیم. توانایی برقراری ارتباط فوری با هر کسی در هر نقطه از جهان مدت زمان زیادی نیست که به دست آمده، اما در همین زمان کوتاه چنان وابستگی در ما به وجود آورده که اکثریت قریب به اتفاقمان نگران هستیم که چگونه بدون گوشی های هوشمند روزها را سر کنیم! همان طور که می دانید گوشی های هوشمند قابلیت اتصال به رسانه های اجتماعی، برقراری ارتباط بین افراد و آگاهی دادن از اخبار را دارند. شما به عنوان برگزار کننده دوره آموزشی آنلاین می توانید از این ویژگی برای ارتباط با کاربران خود استفاده کنید و این کار را با ارسال اطلاعیه های مختلف انجام دهید. اطلاعیه و اعلان های مورد نظر که به آن ها Push Notification گفته می شود، قابلیت استفاده بر روی گوشی های هوشمند و کامپیوترهای رومیزی را دارند.

آیا می دانستید 22% از دانشجویان دانشگاهی، زمانی که دوره ای آموزشی را در طول یک سال شروع می کنند، کامل نمی کنند؟ بر طبق تحقیقات صورت گرفته افراد تنها به 8% از اهدافی که برای خودشان به صورت خاص در نظر گرفته اند، در طول یک سال دست می یابند.

این نوع از اعلان ها به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش افراد ظاهر می شوند بدون اینکه نیازی به باز کردن وب سایت داشته یا این که بخواهید نرم افزاری را برای آن ها ایمیل کنید و یا اینکه کاربران بخواهند از اپلیکشین خاصی استفاده کنند. تشخیص زمان صحیح استفاده از این قابلیت می تواند یادآوری مستمر به کاربران را دنبال داشته و آن ها را در جهت انجام تکالیف و به اتمام رساندن دوره تشویق کند. فراموش نکنید که از رسیدن پیام به کاربران می بایست اطمینان حاصل کنید.

6 نکته برای افزایش نرخ تکمیل دوره های آموزش آنلاین (1)

2. از اهرم اتوماسیون ایمیل استفاده کنید.

اگر برای آموزش الکترونیکی خود استفاده از پورتال ها را در صدر کار قرار داده اید، مطمئن باشید که بعد از گذشته مدت زمانی با شکست مواجه خواهد شد. ممکن است با خود بگویید که افراد برای گذراندن دوره مورد نظر خود دائما به سایت شما مراجعه کرده و ارزیابی شما به راحتی صورت می گردد اما باید یگوییم کاملا در اشتباه هستید چرا که درصد قابل توجهی از دانشجویان برای مدت های طولانی به سایت مراجه نمی کنند.

با توجه به ماهیتی که دوره شما دارد می توانید ایمیل هایی با مزمون پیگیری ارسال کرده که می تواند به صورت روزانه یا هفتگی انجام گیرد. پیگیری های انجام شده از سوی شما می تواند به صورت قابل توجهی بر افزایش نرخ تکمیل دوره آموزش آنلاین شما تاثیرگذار باشد.

تمام ما در زندگی روزمره با چالش های مختلفی مواجه هستیم که بسیاری از آن ها باعث حواس پرتی ما خواهند شد. یکی از موثرترین راه ها برای افزایش نرخ تکمیل دوره های آموزشی شما، استفاده از اهرم اتوماسیون ایمیل است. بسیاری از خدمات ارائه دهنده ایمیل وجود دارند که می توانند برای کار شما مناسب باشند. در حالت ایده آل بهترین انتخاب برای شما همانی است که به راحتی با سیستم مدیریت آموزش شما منطبق باشد و این امر سهولت کار شما را به دنبال خواهد داشت. با توجه به ماهیتی که دوره شما دارد می توانید ایمیل هایی با مزمون پیگیری ارسال کرده که می تواند به صورت روزانه یا هفتگی انجام گیرد. پیگیری های انجام شده از سوی شما می تواند به صورت قابل توجهی بر افزایش نرخ تکمیل دوره آموزش آنلاین شما تاثیرگذار باشد و بر انجام تکالیف و .... از سمت کاربران تاثیر بسزایی داشته باشد.

منابع:

5) 9 Tips To Integrate Leaderboards In Online Training" Christopher Pappas"

6) www.elearningindustry.com

7) 5 Leaderboard Mistakes To Avoid

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه : سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی