تبیان، دستیار زندگی
شد دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری، طی حكمی حجت‌الاسلام والمسلمین  محمدناصر سقای بی‌ریا را به عنوان مشاور رییس جمهوری در امور روحانیت منصوب كرد. به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  دفتر امور رسانه‌های ریاست جمه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مشاور رییس جمهوری در امور روحانیت منصوب شد

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری، طی حكمی حجت‌الاسلام والمسلمین  محمدناصر سقای بی‌ریا را به عنوان مشاور رییس جمهوری در امور روحانیت منصوب كرد.

به گزارش خبرنگار تبیان به نقل از  دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، رییس جمهوری در این حكم ارتباط با مراكز علمی و پژوهشی دینی و استفاده از ظرفیت علمی حوزه‌ها در تامین نیازهای فكری و بنیادین دولت و اجرای برنامه‌های آموزشی و طرحهای پژوهشی لازم به منظور كمك به دولت در هر چه بیشتر اسلامی شدن فعالیتها را موجب تاسیس واحد مشاورت ریاست جمهوری با روحانیت دانسته است.

متن كامل حكم رییس جمهوری به شرح ذیل است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دكتر محمدناصر سقای بی‌ریا
با توجه به ضرورت همكاری دولت اسلامی با مراجع عظام و حوزه‌های علمیه در جهت گسترش معارف و ارزشهای اسلامی و رعایت احكام دینی در تصمیم گیریها و هماهنگی هر چه بیشتر با نهادهای روحانیت و نظر به جامعیت جنابعالی نسبت به علوم مختلف اسلامی، دانشگاهی، مسایل فرهنگی جهانی و صلاحیت اخلاقی ممتاز، به موجب این حكم شما را به عنوان "مشاور رییس جمهوری در امور روحانیت" منصوب می‌نمایم.

ارتباط با مراكز علمی و پژوهشی دینی و استفاده از ظرفیت علمی حوزه‌ها در تامین نیازهای فكری و بنیادین دولت و اجرای برنامه‌ریزی آموزشی و طرحهای پژوهشی لازم كه دولت را در جهت هر چه بیشتر اسلامی شدن فعالیتها كمك كند، اقتضا می‌كند كه واحد مشاورت ریاست جمهوری با روحانیت تاسیس گردد.

با توجه به اصول چهارگانه عدالت گستری، مهرورزی، خدمت رسانی و تعالی همه‌جانبه كشور، انتظار دارد تمام مساعی خویش را در انجام این رسالت مهم بكار بندید.

امیدوارم با توكل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) به ویژه حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (ارواحنافداه) در جهت برقراری و تقویت روابط دولت با روحانیت معظم و انتقال نظرها و پیشنهادها اقدام نمایید.

محمود احمدی نژاد