تبیان، دستیار زندگی
دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا برای فوتبال دوستان ایرانی حساسیت و جذابیت خاصی داشت چراکه 3 تیم روستوف، آلکمار و المپیاکوس که بازیکنان ایرانی در اختیار دارند اواخر هفته گذشته مقابل حریفانشان قرار گرفتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کریم در تیر راس رسانه های اروپایی

دور برگشت مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا برای فوتبال‌دوستان ایرانی حساسیت و جذابیت خاصی داشت چراکه 3 تیم روستوف، آلکمار و المپیاکوس که بازیکنان ایرانی در اختیار دارند اواخر هفته گذشته مقابل حریفانشان قرار گرفتند.

بخش ورزشی تبیان

کریم انصاری فرد

برای فوتبال‌دوستان ایرانی مهم بود که تیم‌های سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری‌فرد مقابل حریفانشان چه نتیجه‌ای می‌گیرند و مهمتر از آن عملکرد بازیکنان ایرانی در یورو لیگ بود. چراغ اول را کریم انصاری‌فرد، مهاجم ملی‌پوش و 26 ساله ایرانی المپیاکوس روشن کرد و با دبل در دیداری که 3 گل داشت و تیم یونانی را راهی مرحله بعدی کرد باعث شادمانی ایرانیان شد.

تیم روستوف روسیه نیز میهمان اسپارتاپراگ بود و برابر این تیم به تساوی یک- یک رسید. یاران سردار آزمون که در بازی رفت با 4 گل پیروز شده بودند با کسب این تساوی جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را کسب کردند. در دیگر دیدار مهم برای فوتبال ایران، آلکمار که در باری رفت در هلند شکستی سنگین را تجربه کرده بود با کمترین امید ممکن به خانه لیون رفت و در یک بازی یکطرفه و پرگل با نتیجه 7 - یک شکست خورد تا یاران جهانبخش وداع تلخی با مسابقات داشته باشند.

اولین دبل اروپایی انصاری‌فرد

قطعا نکته قابل توجه بازی‌های دور برگشت برای ایرانی‌ها و هواداران المپیاکوس درخشش کریم انصاری‌فرد بود. انصاری‌فرد که برای اولین بار در یک بازی اروپایی در ترکیب ثابت المپیاکوس قرار گرفته بود، دقیقه 47 گل اول یونانی‌ها را زد و مسیر صعود تیم یونانی را هموار کرد.

کریم دقیقه 87 گل سوم المپیاکوس را هم زد تا در اولین حضور فیکس در ترکیب ثابت المپیاکوس در یورولیگ، دبل کرده باشد. انصاری‌فرد پیش از این فقط در 3 بازی جام حذفی به طور ثابت برای المپیاکوس به میدان رفته بود و در سوپرلیگ یونان و یورولیگ دقایق کوتاهی به عنوان بازیکن جانشین وارد بازی شده بود. انصاری‌فرد پس از این بازی مصاحبه‌ای با شبکه COSMOTE داشت و درباره بازی و گلزنی‌اش گفت: «این برد شیرین را به هم‌تیمی‌هایم و هواداران وفادار که همیشه ما را همراهی می‌کنند، تبریک می‌گویم.

برای من شب بزرگی بود. من در ترکیب اصلی المپیاکوس قرار گرفتم. به خاطر این فرصت از بنتو، سرمربی‌ام تشکر می‌کنم. خیلی وقت بود که به تیم آمده بودم و منتظر فرصت بودم. برای من شب خوبی بود.»

تیم کاناوارو مشتری کریم

به جز دبل کریم یک اتفاق دیگر هم در ترکیه برای این مهاجم ایرانی افتاد. به نقل از رادیو ورزش یونان، باشگاه المپیاکوس یونان پیش از آغاز بازی برگشت مرحله یک‌شانزدهم لیگ اروپا برابر عثمانلی اسپور ترکیه پیشنهاد 10 میلیون یورویی برای انتقال کریم انصاری‌فرد، مهاجم ایرانی‌اش از تیم فوتبال تیانجین چوانجیان که فابیو کاناواروی ایتالیایی را به عنوان سرمربی در اختیار دارد پیشنهاد 10 میلیون یورویی را برای جذب کریم انصاری‌فرد به باشگاه المپیاکوس ارسال کرد.

هرچند هنوز پاسخ باشگاه المپیاکوس به پیشنهاد جدید چینی‌ها برای انتقال کریم انصاری‌فرد مشخص نیست اما با همین رقم کریم حالا بالاتر از سردار آزمون گران‌ترین بازیکن ایرانی در سطح پیشنهاد است مهاجمی با 10 میلیون یورو.

کریم باورنکردنی!

2 گل کریم انصاری‌فرد برای المپیاکوس در بازی برگشت لیگ اروپا برابر عثمانلی اسپور ترکیه تحسین رسانه‌های ورزشی یونان را به همراه داشت. سایت ورزش یونان هم تیتر بهشت در آنکارا را انتخاب کرد و نوشت: «2 گل توسط کریم انصاری‌فرد با انرژی جادویی به ثمر رسید.»

سایت SDNA نیز نوشت: «صعود المپیاکوس با انصاری‌فرد باورنکردنی!» یوفا رسما 4 کاندیدای بهترین بازیکن هفته گذشته در رقابت‌های لیگ اروپا را اعلام کرد که کریم انصاری‌فرد جزو 4 بازیکن برتر شد. پس اعلام یوفا کریم در این نظرسنجی بهترین بازیکن با کسب ۶۵ درصد آرا به عنوان بهترین بازیکن لیگ اروپا انتخاب شد.


منبع: SDNA ‌، خراسان