تبیان، دستیار زندگی
ند مدیر داخلی انجمن "قلم" حوزه علمیه قم گفت: در حال حاضر ‪ ۱۵۰‬نفر در این انجمن به فعالیت‌های ادبی، فرهنگی، علمی و پژوهشی اشتغال دارند. به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل  از ایرنا عباس علی فروغی افزود: ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‪ ۱۵۰‬نفر در انجمن قلم حوزه علمیه قم فعالیت دارند

مدیر داخلی انجمن "قلم" حوزه علمیه قم گفت: در حال حاضر ‪ ۱۵۰‬نفر در این انجمن به فعالیت‌های ادبی، فرهنگی، علمی و پژوهشی اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار  تبیان به نقل  از ایرنا عباس علی فروغی افزود: از این تعداد ‪ ۷۰‬نفر را خواهران و ‪ ۸۰‬نفر دیگر را مردان تشكیل می‌دهند.

وی بیان داشت: حوزه علمیه قم دارای ‪ ۱۳‬انجمن علمی است و انجمن مذكور نیز از سال ‪ ۸۳‬فعالیت خود را به صورت رسمی در آن آغاز كرد.

وی برپایی نشست‌های علمی و تخصصی، دوره‌های آموزشی و پژوهشی و همایش‌ها و فراخوان را از جمله فعالیت‌های این انجمن ذكر كرد.

به گفته وی، از سوی انجمن تاكنون پنج نشست تخصصی در حیطه ادبیات، محافل نقد و بررسی كتب و چندین دوره آموزش نویسندگی، ویراستاری وتحقیق و پژوهش برگزار و پنج اثر پژوهشی نیز منتشر شده است.

فروغی افزود: تاكنون ‪ ۳۰۰‬الی ‪ ۴۰۰‬نفر تحت نظر ‪ ۱۰‬نفر از اساتید مجرب و كارآزموده ادبیات و حوزه علمیه به طور مستقیم یا غیرمستقیم در این مركز آموزش دیده‌اند.

وی یادآور شد: انجمن مذكور از طریق ایجاد ارتباط و همكاری با سایر مراكز و نهادهای علمی و ادبی استان از جمله اداره فرهنگ و ارشاد و دفتر تبلیغات اسلامی، درصدد گسترش فعالیت‌ها و توسعه علمی و ادبی خود می‌باشد.

فروغی اظهار داشت: این انجمن دارای یك كتابخانه تخصصی نیزهست و هم‌اكنون به منظور ارتقا علمی و ادبی و تسهیل دسترسی اعضا به منابع مهم ادبیات ایران و جهان در حال تكمیل منابع ادبی، داستانی، شعر و رمان آن می‌باشد.

وی تصریح كرد: در این كتابخانه تاكنون سه‌هزار جلد و دو هزار عنوان كتاب گردآوری شده‌است.

وی ایجاد سایت، انتشار خبرنامه، فصل‌نامه و كتاب را از برنامه‌های آتی انجمن ذكر كرد.