تبیان، دستیار زندگی
اولین و مهم ترین مزیت این امر کاهش زمان و هزینه ای است که در این راه متقبل خواهید شد. معمولا افراد بدون انجام ارزیابی های مورد نیاز پروژه خود را آغاز می کنند و این امر برای آنها هزینه بر خواهد بود...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

7 نکته برای ارزیابی منابع آنلاین (1)

زمانی که می خواهید دوره آموزش آنلاین خود را ترتیب دهید مطمئنا این آمادگی را دارید که با سازمانی متخصص در این حوزه وارد مذاکره شوید تا آنها بتوانند با به کار گرفتن تخصص خود به شما کمک کنند. حال سوال اینجاست که آیا منابع شما نیز مانند خودتان برای شروع به کار آماده است؟

برای شورع کار با متخصصین دوره های آموزشی و طراحی دوره آموزشی برای شرکت یا سازمان خود لازم است تا منابع آموزشی خود را بررسی نمائید.

7 نکته برای ارزیابی منابع آنلاین (1)

در این نوشتار قصد داریم 7 راهنمایی ارائه دهیم تا بر آن اساس بتوانید دارایی های فعلی خود را ارزیابی کنید، پیش از آن که برون سپاری آموزش الکترونیک خود را آغاز کنید! اگر بتوانید منابع آنلاین خود را جمع آوری کنید بدون شک مزایای متعددی برای شما به دنبال خواهد داشت. این کار را پیش از آن که برون سپاری و ساخت آموزش الکترونیک را شروع کنید، انجام دهید، مطمئن باشید مقرون به صرفه تر خواهد بود!

اولین و مهم ترین مزیت این امر کاهش زمان و هزینه ای است که در این راه متقبل خواهید شد. معمولا افراد بدون انجام ارزیابی های مورد نیاز پروژه خود را آغاز می کنند و این امر برای آنها هزینه بر خواهد بود. جمع آوری و تجزیه و تحلیل منابع موجب می شود تا شاید موارد ایده آلی برای دوره خود کشف کنید. به عنوان مثال در پایان خواهید دید که مستنداتی در دست دارید که در طول مراحل کاری شما بسیار با ارزش خواهند بود، و یا ممکن است یک فیلم آموزشی کوتاه داشته باشید که کاملا منطبق با یک بخش از دوره آنلاین شماست! در ادامه تا نکاتی را عنوان خواهم کرد که به وسیله آنها بتوانید منابع خود را مورد بررسی قرار دهید پیش از آن که بخواهید آن را به شرکت مربوطه تحویل دهید.

1. اهداف و مقاصد خود را با دقت مشخص کنید.

پیش از آن که به جمع آوری و ارزیابی منابع فعلی خود بپردازید باید بدانید که نتیجه مورد نظر دقیقا چیست؟ چرا می خواهید آموزش خود را برون سپاری کنید؟ چه اهدافی داشته و چگونه قادر هستید به آنها دست یابید؟ دانستن این موضوع به شما این توانایی را خواهد داد تا منابع ارزشمند را از منابع فرعی جدا کنید. اگر شما بدانید در چه مسیری گام برداشته اید و به کجا می روید مطمئنا به نوع خروجی خود آگاهی داشته و راحت تر می توانید منابع مورد نیاز را انتخاب کنید و در اختیار سازندگان LMS قرار دهید. همچنین با علم به این موضوع می توانید بهترین سازنده را نیز برگزینید. به عنوان مثال ممکن است یکی از ارائه دهندگان آموزشی دقیقا در زمینه مورد نیاز شما تخصص داشته باشند و این در ارائه هر چه بهتر دوره شما موثر خواهد بود.

2. ملاقات با فروشنده آموزش الکترونیک در اوایل کار

زمانی که سازنده ایده آل خود را پیدا کردید عاقلانه ترین کار، ملاقات هر چه زودتر با آن تیم است.

شما به عنوان یک برگزار کننده دوره آموزش آنلاین جلسه ای ترتیب دهید تا در اسرع وقت با شرکت منتخب خود وارد مذاکره شوید و آنها را از سوالاتی احتمالی خود، اهداف و نتایج کار خود آگاه سازید. اولین دیدار شما، زمان مناسبی است تا دارایی ها و یادداشت های خود را با ابزار و منابع سازندگان مقایسه کنید تا بدانید پروژه شما به لحاظ ابزاری تا چه میزان تامین است.

شما به عنوان یک برگزار کننده دوره آموزش آنلاین می بایست برنامه ریزی ترتیب دهید تا در اسرع وقت با افراد مورد نظر وارد مذاکره شده و آنها را از سوالاتی که دارید و اهداف و نتایج کار خود آگاه سازید. همچنین اولین دیدار شما، زمان مناسبی است تا بتوانید دارایی ها و یادداشت های خود را با ابزار و منابعی که سازندگان در اختیار دارند، مقایسه کنید تا بدانید پروژه شما به لحاظ ابزاری تا چه میزان تامین است.

7 نکته برای ارزیابی منابع آنلاین (1)

به طور مثال ممکن است دوره شما به ابزارهای نوشتاری خاصی نیاز داشته باشد که شما در فکر تهیه آن بوده اید اما تیم فروشنده شما امکان در اختیار گذاردن آن ابزارها را با هزینه ای مقرون به صرفه تر داشته باشد و یا ممکن است فروشنده شما یک سری محتوای آماده در اختیار داشته باشند که با دوره شما تطبیق دارد. در نتیجه بهتر است ابزار و منابع خود را با یکدیگر چک کنید. توصیه ماست که حتی اگر از شرکت سازنده خود شناخت دارید و در گذشته همکاری بین شما و تیم مورد نظر بوده است باز هم به برگزاری جلسه تاکید داشته باشید چرا که ممکن است در طی زمان سپری شده منابع هر یک از شما تغییر کرده باشد و یا حتی افراد جدید با تخصص های جدید استخدام شده باشند.

منابع:

7 Tips To Evaluate Your Current Online Resources BEFORE eLearning OutsourcingCHRISTOPHER PAPPAS

www.elearningindustry.com

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: زینب شاه مرادی