تبیان، دستیار زندگی

9 درمان طبیعی بیماری کرون

بیماری کرون اختلال مزمنی است که ممکن است هر بخشی از دستگاه گوارش را درگیر کرده و در آن ایجاد التهاب کند. عوامل مختلف محیطی، عوامل ژنتیکی و باکتریایی در بروز این بیماری نقش دارند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آلوئه ورا، گیاه آلوئه ورا،  آب آلوئه ورا،
بیماری کرون ممکن است بعد از یک دوره گاستروآنتریت (التهاب معدی رودی) نیز بروز کند. خوشبختانه روش های درمانی طبیعی وجود دارد که برای مقابله با علائم این بیماری مؤثر هستند. برخی مواد غذایی هستند که باعث تسکین علائم شده و مانع از بروز واکنش‌های نامناسب در بدن می شوند. در این مطلب به این مواد غذایی مفید و طبیعی برای تسکین این بیماری اشاره می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل خواصی که دارد برای درمان و بهبود عفونت های گوارشی مفید است. خواص ضدالتهابی این ماده غذایی تأثیر زیادی روی بیماری کرون نیز دارد چون باعث تسکین و کاهش التهاب ها می شود. علاوه بر این آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلوئه ورا باعث کاهش احساس ناراحتی و التهاب ناشی از بیماری کرون می شود.

اگر از بیماری کرون رنج میبرید احتمالاً دردهای شدیدی احساس می‌کنید به طوری که حتی انجام کارهای معمولی نیز برایتان دشوار می‌شود. بدانید که مصرف نعنا به صورت دمنوش به تسکین دردها کمک می‌کند


این دو مشکل از علائم شاخص بیماری کرون هستند. نوشیدن آب آلوئه ورا دستگاه گوارش را سلامت نگه می دارد و باعث تحریک دستگاه ایمنی بدن می شود. می توانید این نوشیدنی را به تنهایی میل کنید و یا از آن در ترکیب اسموتی ها استفاده کنید. به طور کلی کافی است که یک تا قاشق چای‌خوری از آب آلوئه ورا را به برنامه غذایی روزانه تان اضافه کنید. توصیه می‌کنیم که این ماده را تازه به تازه میل کنید. اگر آب آلوئه ورای حاضری می خرید برچسب آن را مطالعه کنید تا فاقد ترکیبات شیمیایی باشد.

ماست

باید بدانید زمانی که صحبت از مشکلات گوارشی به میان می آید ماست یکی از دوستان خوب سلامتی محسوب می شود. باکتری های خوب ماست که به پروبیوتیک ها معروف است برای احیای بافت های معده و دستگاه گوارش مفید هستند. باکتری‌های مفید موجود در ماست همچنین موجب کاهش علائمی مانند اسهال، خونریزی و التهاب ناشی از بیماری کرون می شوند. اگر روزتان را با مصرف ماست پروبیوتیک آغاز کنید بهتر می توانید علائم را در طول روز کنترل کنید.

ماست، پروبیوتیک

میوه های تازه

افراد زیادی هستند که می گویند با مصرف میوه های تازه، بهتر می توانند بیماری کرون را کنترل کنند در حالی که برای برخی دیگر این‌گونه نیست. باید پذیرفت که بدن همه بیماران در مواجه با مصرف مواد غذایی، واکنش های مختلفی نشان می دهد. بنابراین خودتان بهتر از هر کس دیگر متوجه می شوید که کدام میوه برایتان خوب و کدام نامناسب است. در این صورت می توانید میوه های تازه مفید را در برنامه غذایی تان بگنجانید و از مصرف دیگر میوه ها خودداری کنید.

دمنوش گیاه نارون نیز برای درمان و بهبود علائم بیماری کرون مفید است. این نوشیدنی فواید زیادی برای دستگاه گوارشی دارد و سلامت معده را بهبود می دهد

نعنا

نعنا گیاهی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های مؤثر است. به این ترتیب نیز مصرف آن به صورت دمنوش باعث برای دریافت خواص آن لازم است. این نوع دم کردنی ها باعث افزایش روند درمان و پیشگیری از بروز التهاب می شوند. اگر از بیماری کرون رنج می برید احتمالاً دردهای شدیدی احساس می کنید به طوری که حتی انجام کارهای معمولی نیز برایتان دشوار می شود. بدانید که مصرف نعنا به صورت دمنوش به تسکین دردها کمک می کند.

نارون

دمنوش گیاه نارون نیز برای درمان و بهبود علائم بیماری کرون مفید است. این نوشیدنی فواید زیادی برای دستگاه گوارشی دارد و سلامت معده را بهبود می دهد. از دیگر خواص این گیاه می توان به قطع خونریزی و همچنین کمک به مقابله با مشکلاتی مانند کم خونی و دیگر علائم این بیماری اشاره کرد.

هویج

هویج، آنتی اکسیدان ها و ویتامین های زیادی دارد که کمک زیادی به کاهش علائم بیماری کرون می کنند. از آنجایی که هویج یک گیاه شیرین و زودهضم است باعث می شود که معده و روده فشار کمتری بعد از مصرف آن تحمل کنند. یادتان باشد که بهترین کار پخت هویج است. چون هویج پخته برخی خواصش بیشتر از نوع خام آن است.

هویج، آنتی اکسیدان، هویج پخته، فیبر،

مواد غذایی کم فیبر

فیبر بدون شک مفید است و می تواند در خدمت دستگاه گوارش و سلامت بدن باشد. اما مشکل اینجاست افرادی که از بیماری کرون رنج می برند با مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر دچار ناراحتی و مشکل می شوند. در این صورت بهتر است که از غلات کم فیبر استفاده شود. البته بهتر است قبل از ایجاد هر نوع تغییری در برنامه غذایی تان با پزشکتان مشورت کنید تا از بروز عوارض احتمالی جلوگیری شود.

چند توصیه دیگر

برای کاهش علائم بیماری کرون علاوه بر ایجاد تغییرات غذایی باید به فکر تغییر برخی عادت‌های روزمره و همچنین اصلاح سبک زندگی تان باشید. انجام ورزش یوگا برای کاهش میزان استرس و اضطراب مؤثر است. مقابله با استرس و فشارهای روحی برای افرادی که دچار بیماری کرون هستند کمک زیادی به کنترل عوارض بیماری می کند. بنابراین توصیه می شود که یوگا کار کنید. همچنین باید بدانید که درد مفاصل نیز از دیگر علائم رایج در بین افراد مبتلا به بیماری کرون است. 

طب سوزنی یکی از درمانی مؤثر و طبیعی برای کاهش التهاب مفاصل محسوب می شود. می توانید با مشورت با یک متخصص هر هفته و یا به طور ماهانه طب سوزنی انجام دهید. این کار باعث بهبود کیفیت زندگی و کاهش علائم فیزیکی ناشی از بیماری کرون می شود.
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.