تبیان، دستیار زندگی
شد حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با گروهی از دانشجویان گفت: آرزوی ما این است كه هیاتی در حوزه های علمیه،‌ اقدام به شناسایی استعداد ها و طبقه بندی علوم حوزه كنند. به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از &nbs...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله نوری همدانی خواستار اجرای نظام رده بندی طلاب و علوم حوزوی شد

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با گروهی از دانشجویان گفت: آرزوی ما این است كه هیاتی در حوزه های علمیه،‌ اقدام به شناسایی استعداد ها و طبقه بندی علوم حوزه كنند.

به گزارش خبرگزاری تبیان به نقل از  شبستان ازقم، در این دیدار آیت الله نوری همدانی ضمن بیان مطلب فوق از دخالتها و اظهار نظرهای افراد غیرمتخصص دردین انتقاد كرد و افزود: بیش از 57 هزارحدیث و روایت در باب احكام دینی داریم و كسانی می توانند درمورد دستورات اسلام اظهار نظر كنند كه با این روایت به ویژه فقه شیعه آشنا باشند.

وی افزود: علم دین بسیار وسیع است و كسانی كه به این آسانی حجاب، روزه و قصاص و ... را رد می كنند چه قدراز مبانی و احكام اسلام اطلاع دارند.
آیت الله نوری همدانی درادامه با اشاره به توطئه های صهیونیست ها و غریب ها برای نابودی انقلاب خاطرنشان كرد: صهیونیست ها و غربی ها درجهت خاموش كردن چراغ انقلاب خیلی سعی می كنند.
وی تصریح كرد: غرب از آغاز نیز دربرابر اسلام تسلیم نشد زیرا در غرب روح خود بزرگ بینی، ‌استكبار منشی و زیاده خواهی حاكم است.
آیت الله نوری همدانی اضافه كرد: غربی ها هر روز حیله و ترفند هایی دربرابر اسلام به كار می بندند كه دانشجویان باید با مطالعات خود نسبت به این ترفند ها آشنایی داشته باشند.
استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود تكاثر افزون طلبی را در جامعه اسلامی مردود شمرد و افزود: مال و ثروت باید درراه رفاه مردم،‌ رفع بیكاری، ایجاد اشتغال و افزایش تولید در گردش باشد و اسلام با افزون طلبی و تكاثراموال عده ای خاص با وجود نیاز جامعه به سرمایه در گردش مخالف است.